Voorselectie

• KimB

Ik ben uitgenodigd voor de eerste ronde, en heb ik de uitnodiging net even bekeken. Er stond in dat je referenties op moest geven. Aan wat voor referenties moet ik dan denken? Van mijn huidige baan? Die kan ik niet geven, zij weten nog niet dat ik wegga en als ik niet word aangenomen bij de KLM, gooi ik dus de ruiten in bij mn huidige baan. Dat is niet de bedoeling. Ik wil wel een back-up plan hebben.

Ik kan wel op 1 referentie komen, maar dat is 2 1/2 jaar geleden dat ik daar werkte.

En nog een vraag; wat raden jullie aan wat te dragen? Ik zat zelf aan een wit pak met donkerblauwe krijtstreep te denken en daar een donkerblauw (net shirt) onder aan te doen, met stewardess-like pumps. Is dat ok? Of zal ik toch maar op jacht gaan naar een mantelpakje?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Liefs,

KimB

• kim

Hoi hoi,

Ik had helemaal geen referenties opgegeven hoor.. en ben nu aangenomen en eigenlijk heb ik ze er niet meer over gehoord..

Klinkt wel leuk wat je gaat aandoen.. ik had gewoon een zwart pak aan met pumps eronder, zowel eerste als tweede ronde.. ik dacht dat dit de gang van zaken was bij de klm, maar bij de tweede ronde bij de klm zelf zaten twee mede sollicitanten die ook casual gekleed gingen, dus tja ik weet het niet precies.. een pak is nooit verkeerd in ieder geval.. haar opgestoken, nagels verzorgd, mooi make-upje.. komt goed!! Succes

• ANOUCK

Ik raad je echt een mantelpakje aan het is natuurlijk niet succes verzekerd maar daar zijn ze toch gevoelig voor ben ik bang… Succes…

PS. Ik was door met 1 anders meisje en we hadden beide mantelpakje aan en de jongen die door was was ook in een net pak!

succes

• Marloes

Tja, ik had juist weer een pak aan, wel heel keurig, met jasje en blousje, mooie pumps. Ik heb vantevoren informatie ingewonnen bij vliegende vriendinnen en zij gaven nogal tegenstrijdige adviezen. Uiteindelijk ben ik gegaan voor: netjes en verzorgd, maar wel waar ik mezelf goed in voel. Je uitstraling is belangrijk. Wellicht voel jij je in een mantelpakje zelfverzekerder, dan zou ik het zeker doen, anders is het waarschijnlijk niet echt nodig….

Veel succes, groet, Marloes