te jong, wat nu???

• kimberly

Hoi allemaal!

Help!! Ik ben nog te jong om te mogen vliegen, bijna 19… En te lang om te werken bij Cityhopper (klm). Bij alle andere maatschappijen ook te jong. Ik was 15 toen ik eindexamen VMBO-TL deed en daarna 2 jaar Schoevers. Ik werk nu vanaf dec, maar wilde altijd al de lucht in. Voor grondstewardess heb ik nog niet genoeg werkervaring in een face-to-face functie. Sinds maart werk ik ook in ee kledingzaak. Dus ik moet nog een jaar wachten!!

Hebben jullie tips om in de tussentijd te gaan doen??

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen….

Groetjes en alvast bedankt,

kimberly

• PH-CML

Je zou de opleiding Luchtvaartdienstverlening kunnen gaan doen aan het ROC Airport in Hoofddorp.

Deze opleiding duurt 4 jaar en je leert alles over toerisme en je wordt klaargestoomd voor steward(ess).

Door de goede contacten van de school met verschillende bedrijven en maatschappijen loop je ieder schooljaar een half jaar stage bij deze bedrijven, waardoor je ook aardig wat praktijk opdoet.

Het schijnt zelfs zo dat maatschappijen aan de deur staan om mensen van deze opleiding aan te nemen, maar helemaal verzekerd van een baan ben je natuurlijk nooit.

Groetjes,

PH-CML

• Sonja

Waarom vul je je tijd niet op een reisburo? Dat heb ik ook gedaan. Ik had het zelfde probleem en ben toen op een reisburo gaan werken. Deze ervaring heeft mij heel erg geholpen.

Groetjes,

Sonja

• cin

een kijkje nemen op http://hostess.startpagina.nl

misschien kun je daar inspiratie opdoen?

succes!

• cynthia

reisburo of horeca?