inkomsten stewardess??

• Denise

Hoi!

Kan iemand mij misschien iets vertellen over het salaris van Martinair en Arkefly. Hoe zit dat met het daggeld en heoveel hou je per maand ongeveer netto over. IK vind dit wel belangrijk omdat ik graag de overstap wil gana maken naar het “vliegende werledje”, maar daarnaast kan ik het me niet permitteren om er teveel op achteruit te gaan…..

hoor graag van jullie!

echt een leuke site!!!

• cin

Hi,

Volgens mij staat er hier verder op het prikbord iets over salaris van arkefly…misschien bij “vorige berichten”, onder aan de pagina. Salaris, reiskosten en dacht ook daggeld…..klm betaald goed, maar het ligt er ook wel aan hoe lang je al in dienst bent (moet ik wel toegeven)…..volgens mij is het bij de andere maatschappijen ook steeds beter aan het worden.

Succes!

• DSI

zie bericht CAO boekje KLM

daar vind je iets over het salaris en je contract

ik kan kan eruit maken dat het iets van 1450 bruto is daar zitten nog niet je onkosten vergoedingen bij (6,60 per mnd voor uiterlijke verzorging 180 euro voor onregelmatigheid en reiskosten vergoeding)

succes met het maken van je keuze

DSI

• DSI

voor ik het vergeet lees ook even motivatie grondstewardess daar wordt je ook weer wijzer van

het is dus 1440 bruto en 300 onregelmatigheidstoeslag

dsi

• cin

onregelmatigheidstoeslag geldt niet voor vliegend personeel, wel voor de grond…..waarom??? geen idee. Vliegend heeft wel daggeld….is geen vervanger van onregelmatigheid helaas, maar zo is het nou eenmaal geregeld….

• San

Zijn er nog wel andere toeslagen, Cin?

Zoals gevarentoeslag ofzo? (Heb ik wel eens gehoord, maar zal wel een fabel zijn…)

• cin

haha, dat zou wel leuk zijn. Offe….landingsgeld? Nee, helaas San, dat is er allemaal niet.

Misschien een schrale troost, maar de daggelden kunnen behoorlijk oplopen, zeker als je een keertje rustiger aan doet met je uitgaven op de route, echter echt veel zul je meestal niet overhouden…..je moet toch leven :-)

Toch altijd leuk hoe die fabels weer de wereld in komen :-)

• San

Ja, inderdaad. Nou ik zie het allemaal wel hoor, ik zal misschien ietsjes achteruit gaan vergeleken met mijn huidige salaris, maar ik ga een veel leukere en afwisselendere baan krijgen, dus who cares?