Voorbeel sollicitatiebrief

• Mieke

Heeft iemand een goede motivatie of sollicitatiebrief die als ezelsbrug gebruikt kan worden bij het maken van je eigen sollicitatiebrief of goede kernwoorden en dat met andere wil delen?!..

• cin

Er is veel op het internet te vinden over sollicitatiebrieven, met bijbehorende steekwoorden : positief, zelfstandig, servicegericht etc.

Tip! Gebruik woorden uit de advertentie die de toekomstige werkgever gebruikt…maar neem niet alles letterlijk over.

Succes!

• Saskia

Er zijn inderdaad veel voorbeelden te vinden op het internet.

Misschien spreekt het voor zich maar het is voor de sollicitatie voor stewardess wel erg belangrijk dat je alleen die dingen noemt die ook echt op jou van toepassing zijn. In de sollicitatiegesprekken moet je namelijk bij alles wat je zegt voorbeelden kunnen geven waaruit blijkt dat wat je zegt ook echt zo is. Kijk dus goed naar de eisen voor de functie en benadruk daaruit vooral die elementen die ook echt passen bij jou!

Succes met het schrijven!

• San

Ik weet hoe lastig het is om te beginnen, dit was de mijne, misschien doe je er een ideetje uit op…..

Sanne

Adres

Plaats, datum 2006

Content

T.a.v. Miriam Kontarinis

Nieuwezijds Voorburgwal 156

1012SJ Amsterdam

Betreft: sollicitatie Stewardess

Geachte mevrouw Kontarinis,

Op de website www.content.nl vond ik de vacature voor stewardess. Via deze brief zou ik graag solliciteren naar deze functie. De functieomschrijving sprak mij erg aan, omdat het mij een afwisselende baan lijkt. Nadat ik het profiel door heb genomen, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik aan alle functie-eisen voldoe.

Tijdens mijn stages en de banen die ik gehad heb sinds ik in 2002 mijn MTRO diploma behaalde, heb ik gemerkt dat de banen met een onregelmatig ritme mij het best bevallen zijn. Dit heeft niet alleen te maken met de onregelmatige werktijden, maar ook met het feit dat dit posities waren waarin ik veel direct contact had met (als grondstewardess) passagiers en (als standplaatshostess) met gasten. De luchtvaart heeft mij altijd enorm geboeid. Daarom kijk ik ernaar uit meer te leren over flightsafety en de wetten en regelgeving rond vliegveiligheid, en deze in de praktijk toe te passen.

Momenteel ben ik werkzaam bij ….. Dit bedrijf is een 100% dochter van KLM en het overgrote deel op het gebied van Customer Care van KLM wordt bij dat bedrijf afgehandeld. Hierdoor heb ik een redelijk inzicht in de organisatie en mogelijkheden van het bedrijf. Ook weet ik wat KLM verwacht van haar medewerkers en wil bieden aan haar passagiers. Ondanks dat ik hier tot nu toe met veel plezier gewerkt heb, merk ik dat ik de laatste tijd niet meer zo op mijn plaats zit op kantoor, ik ben toe aan wat meer afwisseling. Ik mis het persoonlijke contact met mensen en heb het gevoel dat ik veel meer voor passagiers kan betekenen als stewardess en dit mooie bedrijf beter kan vertegenwoordigen.

Ik hoop dat deze motivatiebrief voor u aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek.

Met vriendelijke groet,

Sanne …..

Bijlage: Curriculum Vitae

• Sonja

Ziet er super uit! Ik zou het houden zo!

Suc6

Oja Miriam Kontarinis is super aardig dus dat zit wel goed!

• Mieke

Thx voor jullie snelle reacties!!!. Ga jullie adviesen zeker gebruiken..

En Sanne.. Topbrief!!

• Stewardoos

Hou er rekening mee dat ook de wervers van uitzendbureaus en luchtvaartmaatschappijen hier mee (kunnen) lezen… Het is dan niet echt reclame voor jezelf om om een voorbeeld-sollicitatie te vragen !