Afgewezen bij Klm cabine, nu op de grond werken?!

• Miepje

Ik heet vanaf nu miepje ipv vliegmiepje ;) want ik ben helaas definitief afgewezen bij de Klm. Ik ben afgelopen week gebeld voor de reden, en het viel wel mee.

Ze vonden me te onzeker overkomen. Nou was ik ook echt bloednerveus voor dat 2e gesprek dus ik kan me er wel in vinden. Ik kon het volgend jaar gerust nog een keer proberen in ieder geval. Nou heb ik behoorlijk de balen van mijn huidige baan.. en zit ik er over te denken om als grondstewardess te gaan solliciteren bij de Klm. Weet iemand of je dan wel binnen het jaar alweer mag solliciteren? Ik kon in de vacature omschrijving niets terug vinden dat er op wees dat dat niet mocht!

En je kan daar gen 100% maar 75% werken (= 32 uur) weet iemand wat dan het bruto startsalaris is? Ik hoor het graag!

Gr, (grond??) Miepje

• YONI

Hoi Miepje,

Voor zover ik weet kun je gewoon bij KLM grond solliciteren.

Er zijn contracten voor 50 % en voor 75 % (20 en 30 uur)

Het (basis) salaris is 1450 euro bruto op basis van 40 uur (full-time)

Er komt een onregelmatigheidstoeslag boven op van 300 euro bruto indien je kiest voor een contract van 75%. (geloof 150 euro bruto voor 50%)

Dan komt je bruto salaris dus uit op ongeveer 1750 euro. (buiten je reiskostenvergoeding)

Je zal met je nettosalaris ongeveer uitkomen rond de 1100 euro.

Succes met solliciteren en laat even weten hoe het verder gaat!

Groetjes,

YONI

• Anne

Hey Miepje!

Ik heb afgelopen maandag het sollicitatieformulier op de KLM website ingevuld voor Grondstewardess / Service Agent (50% of 75%). Het liefst zou ik dan 30 uur werken. Maar ik woon in Arnhem, dus dat zullen ze wel te ver weg vinden… Hoewel er niks over in de vacature stond. Ik ben benieuwd of, en zo ja wanneer ik iets hoor!

Ik ben benieuwd of jij ook nog gesolliciteerd hebt…

Groetjes Anne

• Miepje

@ Anne: ben jij ook afgewezen bij cabine?

@ Yoni: Thanks voor de info! Maar als je 1750 bruto krijgt zal je er netto

iets meer aan overhouden vermoed ik. (hoop ik!!) Ik verdien nu namelijk exact hetzelfde bedrag en daar hou ik 1400 aan over met reiskosten. Zonder reiskosten 1300 euro.

• Anne

Hoi Miepje!

Nee, ik heb alleen voor grondstewardess gesolliciteerd. Heb nu een kantoorbaan waar ik het helemaal niet naar mijn zin heb, dus wilde iets anders! Ik wil al heel lang op Schiphol werken, en dit was de eerste vacature die ik tegenkwam… Ik dacht laat ik het eens proberen, ik weet helemaal niet of ik wel iets hoor.

Had jij al voor grondstewardess gesolliciteerd? Of was je dat van plan?

Groetjes Anne

• YONI

Hi Miepje,

Ja, misschien heb je netto wel iets meer, maar je kunt beter denken als je je salarisstrook ziet: He, dat valt mee, dan dat je denkt: Oeps, DAT valt tegen!!

Werk je nu dan ook 30 uur??

• Miepje

@ Anne: ik ga het morgen versturen. Heb het zelfde als jij. Ik ben mijn kantoorbaan meer dan zat..!!! ;)

@ Yoni: Ik werk nu 36 uur. Dus ik ben wel erg benieuwd wat je aan die bedragen overhoud bij de Klm als je 30 uur werkt..! Maar goed.. plezier in je werk is toch ook wel heel erg belangrijk! Belangrijker dan geld eigenlijk..

• Anne

@Miepje: Ik ben benieuwd wanneer jij dan iets hoort… Ik heb het formulier afgelopen maandag verstuurd, nog niks gehoord. Misschien woon ik wel te ver weg, maar ik neem aan dat ze dat dan ook wel laten weten.

Ik vind plezier in mijn werk ook wel belangrijker dan geld. Verdien nu best redelijk, maar totaal geen plezier in mijn werk. Pfff, ga elke dag met frisse tegenzin er naar toe.

Maar goed, ik hoop dat we snel wat horen! Succes!

Groetjes Anne

• YONI

Hi Miepje,

Nog even dit: Het salaris van 1450 euro is gebaseerd op 40 uur per week, dus als je 30 uur per week werkt (contract = of 50%, 20 uur of 75%, 30 uur) is het bruto salaris dus ongeveer 1100 euro + dan nog 300 onregelmatigheidstoeslag erbij kom je uit op 1400 euro bruto, dus dan kan het denk ik toch wel uitkomen op rond de 1000/1100 euro netto (met/zonder reiskosten)

Groetjes,

YONI

• Miepje

Ja je hebt idd helemaal gelijk.. ik heb vandaag nl gebeld met de Klm. en die wisten me te vertellen dat het salaris 1420 euro bruto was (40 uur ) 300 euro onregelmatigheidstoeslag (ook bruto. Nou van die 1400 gaat dan nog een kwart af..

dus dan kom je idd op de 1100 netto uit.. Ik heb ook besloten niet te gaan solliciteren. Dit salaris is echt te weinig. En als je 75% werkt is het verdeeld over 5 dagen van 6 uurtjes ipv 4 dagen wat ik hoopte. Ik werk nu 4x9 uur. Ben dus altijd 1 dag per week vrij! En ik zou er echt teveel

op achteruit gaan in salaris.. jammer! Als je er nou gewoon 100% kon werken

dan was het nog wel te doen. Thanks voor de info Yoni, en Anne heel veel suc6 met je sollicitatie!! Heb je inmiddels al iets gehoord?

Liefs Miepje