Hoi allemaal,
ik werk 1,5 jaar als grondstewardess bij KLM, 75% (dus 5 dagen van 6,5 uur). Het komt eigenlijk nooit voor dat je meer dan 4 dagen achter elkaar werkt, bijv. 4 dagen werken - 1 dag vrij - 4 dagen werken, maar ook 3 dagen werken - 2 dagen vrij - 3 dagen werken - 2 dagen vrij, etc… Een maal per 3 weken heb je echt weekend, dus op zaterdag en zondag vrij. Aangezien je maar 2x per jaar een rooster krijgt (zomer: april tm okt, winter: nov tm mrt) weet je ruim vantevoren wanneer je welke dienst hebt en kan je eventueel je diensten ruilen die je niet goed uitkomen.
Ik geloof dat het basissalaris dit jaar iets verlaagd is ivm een aanpassing in de functieomschrijving, maar zelf krijg ik maandelijks zo'n 1400 netto op mijn rekening gestort, echt niet slecht voor 30 uur per week! Toen ik begon kreeg ik nog 1300 netto. Een vriend van mij is sinds ruim een jaar steward bij KLM (100%, voor de duidelijkheid: in de lucht) en zijn netto salaris is zelfs lager dan de mijne, dus verkijk je er niet te veel op…
Succes met jullie sollicitaties en wellicht tot ziens in het blauw, er heerst echt een super goede werksfeer op onze afdeling!!