Heb gisteren een gesprek gehad voor service agent/grondstewardess. Maar helaas afgewezen. In april ook al afgezen voor cabine. Beide keren omdat ze me eigenlijk te jong vonden en te onervaren. Ga me nu ook steeds meer afvragen of stewardess echt wel wat voor mij was geweest.
Heb nu de voors en tegens afgewogen en heb besloten niet meer m'n hart te volgen maar m'n verstand.
Mijn hart zal altijd blijven zeggen stewardess, maar m'n verstand (en ook een beetje m'n hart) zegt al vanaf m'n 16e defensie.
Heb vandaag dus een voorlichting aangevraagd bij de Marechaussee. Heb op m'n 16e gesolliciteerd bij de marine, maar ben daar voortijdig mee gestopt omdat het wel erg dichtbij kwam dat ik al zo vroeg het huis uit moest, en heb er eigenlijk altijd spijt van gehad. Twee jaar geleden nog een keer de luchtmacht geprobeerd, maar dat was iets te hoog gegrepen. En nadat ik tijdens de landmachtdagen in een touwladder heb gehangen en naar beneden ben geabseild kreeg ik het legervirus weer te pakken.
Na diverse mislukte studiepogingen en slechte werkervaringen hoop ik dat ik dit jaar de juiste keuze ga maken. Marechaussee zoekt nu specifiek vrouwen voor de opleiding dit jaar, dus wie weet.
Desondanks hoop ik dat de mensen op dit forum die de ambitie hebben om stewardess te worden en ook worden aangenomen een hele leuke tijd tegemoet gaan!
Succes!!!