Hoi Esther,
idd, dat zou ook nog een optie zijn om het in België te proberen. Ik woon precies tussen A'dam en Brussel in, dus afstand is gelijk. Will keep that in mind, thks
ik ben net afgestudeerd (dus nog geen werk) werk wel al 3jaar als hostess: onthaal, receptie, promo,…
maar mijn vriend werkt bij een belgische maatschappij dus weet wel wat over het vliegen..
bij martinair heb ik vorig jaar eens geprobeerd en die zeiden op een vriendelijke manier dat belgische mensen bij hun geen kans maakten… onze cv's worden ook niet echt behandeld..
bij transavia heb ik een keertje geprobeerd mr geraakte ik niet verder dan het gesprek bij het interimkantoor omdat ik geen nederlands diploma had
wél kon ik het laten waarderen en dan nog eens proberen
dus als KLM niet lukt ga ik in september mijn kans wagen bij transavia..
Oh ok dacht dat je al vloog…..
Ik ga het ook in september proberen bij transavia! Ben benieuwd wat ze bij KLM zeggen…..De belgische jongen die al 8 jaar bij BA vloog was bij content afgewezen!
Gewoon moet houden en ervoor gaan! Hoe ging het gesprek voor transavia is dat ook presentatie en gesprek of werkt dat anders?
gr.
ik had heel veel zenuwen vr het gesprek bij transavia (bij interim kantoor)
mr het eerste gesprek is gewoon bij een kantoor in je buurt (voor mij was dit tilburg, heb er een tijdje gestudeerd/gewoond)
ze vragen enkel: motivatie, gegevens, diploma's… mr is helemaal niet zo erg want deze eerste ronde is eigenlijk gewoon een check dat je aan alle eisen voldoet… en je zat gewoon voor de dame aan haar bureau..
dan was er een 2de ronde bij transavia zelf
dit komt van de site zelf:
Voorselectie
Deze voorselectie wordt uitgevoerd door Uitzendburo Unique Nederland.
Selectiedag
Bij een positieve voorselectie word je uitgenodigd om deel te nemen aan de selectiedag. Deze vindt plaats bij transavia.com op Schiphol-Oost.
Vervolg
Wanneer je goed door de selectiedag heen bent gekomen en je een positieve uitslag op je medische keuring en het veiligheidsonderzoek hebt ontvangen, dan kun je deelnemen aan onze opleiding.
Hai Ester en andere mailertjes,
Mijn vriendin heeft een onderdeel van verpleegaspirante gevolgd in België.Met wat komt dit overheen in Nederland.(Wat gebeurt er in het slechtste geval als er bij iemand het diploma niet voldoet maar wel een rijke ervaring heeft die van toepassing is voor het vliegende)?
Heeft enkele jaren ervaring in de medische sector als verpleegassistente,werkt nu al enkele jaren in de luchtvaart als grondstewardess in België.Wat zou jij doen in haar plaats wetende met wat je nu weet,schrijven naar Content of Addeco.Ze wil echt graag vliegen.
Wat betreft Martinair die geven wel de kans aan belgische kandidaten.
Thomas Cook in belgië beginnen rond ongeveer januari,Tui in België ook Maar…
Wat vinden jullie hiervan?Graag jullie reactie.
Alle tips zijn welkom,
Groetjes en succes aan iedereen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?