wachten na tweede ronde

• carolien

die 2 weken wachten aaarg wordt er gek van…afgelopen woensdag bij Cityhopper op gesprek geweeste op dezelfde dag het tweede gesprek gehad..

Ik heb geeen idee…het kan of heel goed beoordeelt zijn, maat net zo onwijs slecht en elke keer denk ik..hmms mischien had ik beter zus of zo kunnen zeggen….

hoelang moesten jullie wachten op het goed of slechte nieuws..

greetz

• Irene

Hey Carolien,

Kan je wat vertellen wat je allemaal in de 2 gesprekken gevraagd werd? Was het stukje Engels moeilijk en heb je nog andere tips? Krijg je ook een rollenspel? En weet je wanneer je eventueel kunt gaan vliegen na aangenomen te zijn?

Ik hoop dat je me kunt helpen! Alvast bedankt,

Gr,

• carolien

hai,

In het tweede gesprek wordt dieper ingegaan op je cv. Heel persoonlijk dus.

Er worden dan alleen vragen gesteld in het nederlands, athans bij mij en mijn mede sollicitanten die dag wel.

Het gesprek wordt door 2 personen afgenomen en is gewoon wat diep gaander dan het eerste gesprek, maar wat ikal zei heel persoonlijk. De selecteurs zijn dan 2 nieuwe personen en er werd mij gezegd dat ze niets wisten van het eerste gesprek (hoewel ik dat weer dubieus vond klinken;-) )

In september en oktober starten de opleidngen …

Maar dit is bij Cityhopper zo he..en niet bij gewone KLM..

Wanneer heb je je gesprek?

greetz

• carolien

hooow ik heb verkeerd gelezen…sorry..je hebt ook je eerstegesprek nog…

Je kunt vragen verwachten in afwisseld engels en nederlands die je dan afwisselend engels en nederlands beantwoord.

Vragen als hoe zie je jezelf over 10 jaar?

Sterke en goede eigenschappen?

waarom cityhopper en niet bijv. KLM?

verder natuurlijkveel vragen over jouw cv en je loopbaankeuze en ervaringen..

tips hmmms…ik hoorde eens dat ze het opprijs stellen als je alvast een mantelpakje aan hebt, huidskleur pany en nette pumps..je haar voor zover mogenlijk opgestoken en make-up: blush en lippenstift..die tip kreeg ik van insider..hahaha de vorige keer dat ik was afgewezen..

nog eens geprobeerd en het heeftvoor als nog gewerkt..:-)

• Irene

hey,

Hardstikke bedankt voor je reactie! Zal er zeker wat aan hebben :-) Ik ben van plan om naar de opendag te gaan en dan gelijk te solliciteren, het eerste gesprek dus. Ben me al helemaal aan het voorbereiden met vragen opstellen etc..ook idd al die eigenschappen..

Mag ik vragen hoe oud jij bent? en wat je hiervoor hebt gedaan qua opleiding?

Worden er trouwens ook vragen gesteld over het bedrijf zelf? Om zo te kijken wat jij allemaal van KLC?

Groetjes,

• carolien

ik heb een horeca achtergrond en hotelschool gedaan ben 24 jaar.

mij werd over klc bijna niets gevraagd.

behalve dan waaromik juist voor klc had gekozen dus een beetje inlezen kan nooit kwaad

• truus

zou niet zoveel moeite doen met vragen opstellen etc… ik heb nul, nul vragen gehad over het bedrijf en het ging eigenlijk alleen maar over mij en mijn motivatie om te willen vliegen voor klm! Ga er gewoon lekker heen, wees jezelf en het komt goed en niet te veel stressen en ingewikkeld denken!

Succes ermee!

• Irene

Thanx voor de tips! Miss ben ik me een beetje TE veel aan het voorbereiden… wil gewoon HEEL graag aangenomen worden:-)

Nog een klein vraagje: krijg je veel situatievragen? Zo van Wat zou je doen als….?

Die lijken me namelijk wel de lastigste…

Alvast heel erg bedankt!

Gr,

• truus

ja je krijgt voor ongeveer 75% situatievragen!! Is niet echt lastig hoor, je kent jezelf immers en geen gewoon antwoord zoals jij denk dat het beste is… mocht je echt geen antwoorden weten, laat het dan even weten dan geef ik je een paar tips!!

enkele voorbeeldvragen:

Hoe reageer je als een klant boos voor je staat

Hoe reageer je als je ziet dat je collega iets verkeerd doet

Wat doe je als een klant echt te ver gaat

Wat is jouw rol in het teamverband

• Irene

Ah dankje voor de voorbeeldvragen! Als je antwoord hierop geeft, klopt t dan dat ze doorgaan vragen naar voorbeelden die je hebt meegemaakt in die situaties?

Kan ik uit je verhaal opmaken dat je al een tijdje vliegt? Zo ja, bij KLM of KLC? En wat betreft tips m.b.t. antwoorden: ALLE tips zijn uiteraard welkom :-)

Fijne avond,