Opendag KLM

• Marga

Goedemiddag,

Ook ik ben als velen hier geinteresseerd in een baan als stewardess.

Nou las ik op de site van de KLM dat ze 19 augustus een opendag hebben, dus deze wil ik zeker bijwonen.

Nu lees ik hier op de site veel over solliciteren in mantelpakje…geen probleem natuurlijk, maar zou dit ook al moeten op de opendag (aangezien je direct kunt solliciteren las ik)…of is dat iets teveel van het goede ;)…ben totaal onervaren op dit gebied ;)

Tevens nog een vraagje…ik heb een afgeronde LBO opleiding op C-niveau…1 jaar MBO gedaan, maar wegens omstandigheden moeten werken…ben ik nu kansloos als stewardess of zijn ze daar niet zo heel streng in?

Ben benieuwd naar jullie antwoord.

groeten,

marga

• San

Hoi Marga,

Een vriendin van mij is net afgewezen om deze reden, dit was echter telefonisch en door het uitzendburo.

Ik zou zeggen áls ze het nog kan dan kan het op die open dag en dan zou ik dus ook echt onwijs mijn best doen om indruk te maken. Maar ik weet niet of je dan alsnog keihard ‘nee’ op het rekest krijgt.

Succes!!

• Marga

Hoi,

bedankt voor je snelle reactie!!

Ik ben bereid om weer naar school te gaan om een MBO opleiding te volgen…MIsschien domme vraag maar welke richting zou ik dan het beste kunnen kiezen die het dichtst bij deze baan in de buurt komt? Of maakt dat niks uit en gaat het hun puur om het feit dat je een afgeronde MBO opleiding hebt? En zou deze dan op niveau 4 behaald moeten worden?

Ik zat zelf al aan de MTRO te denken, maar die opleidingen zijn er alleen full-time. Het liefst kies ik natuurlijk voor een avondopleiding ivm mijn huidige baan.

groeten

Marga

• San

Ik heb zelf MTRO gedaan, maar er zijn ook MBO luchtvaartdienstverlening (weet niet welk niveau dat is, moet geloof ik niv. 3 of 4 zijn he?) of anders doe je gewoon MEAO (kan ook met richting toerisme als ik me niet vergis). Of iets in de dienstverlenende sector?

• pinkje

Hey Marga,

Ik las je berichtje over de opendag bij de KLM en vond dat wel interessant. Ik ben zelf ook aan het solliciteren en ben door naar de 2de ronde. Nu heb ik de hele KLM website afgezocht maar ik heb niks gevonden over een opendag. Ik zou er toch heel graag naar toe willen om me nog wat beter te orienteren dus ben benieuwd waar je die informatie gevonden hebt. Hoop dat je me antwoord kan geven op mijn vraag.

Greetz Pinkje

• Irene

Hey Pinkje,

Ik denk dat Marga de opendag bedoelt bij KLM Cityhopper…of niet Marga?

In iedergeval veel succes met solliciteren!

Gr,

• pinkje

Hey Irene,

Thanx, dat is verhelderend. Heb ff op de site van KLC gekeken en daar stond het inderdaad met grote letters aangekondigd :-). Denk dat die opendag misschien ook wel interessant is als je gewoon voor KLM solliciteerd of niet? Ik denk iig dat ik er wel heen ga.

Bedankt iig.

Greetz Meike

• Irene

Hey Meike,

Ja ik ben ook zeker van plan er heen te gaan! Lijkt me erg interessant.. alleen ik kies denk ik wel voor KLC en niet voor KLM. Hoe vond je de eerste ronde gaan bij KLM? wel fijn dat je door bent! Is de eerste ronde bij t uitzendbureau of ben je al bij KLM zelf geweest? En wat vond je van de vragen die je kreeg? Ben benieuwd!

Gr, Irene