Hi there Cheryl!
Zo blij als ik was (en zeker ook nog steeds ben) dat ik aangenomen ben als grond-stewardess, er hangt nu toch wel een donderwolk(je?) boven mijn hoofd.
Ik heb namelijk het AD (Algemeen Dagblad) van zaterdag 5/8 gelezen en daar staat op de voorpagina met grote letters dat de Grond-Stewardess gaat verdwijnen en wel binnen nu en 5 jaar! Verderop in de krant staat een uitgebreid verhaal wat op hetzelfde neerkomt, namelijk dat door automatisering de functie van grond-stewardess binnen 5 jaar geheel overbodig zal zijn! (zie natuurlijk ook al de self check-in kiosken)
Je begrijpt waarschijnlijk wel Cheryl, dat ik toch wel schrik van zo'n verhaal! Ik heb nu een vaste baan, 3 kindjes en een koophuis (nieuw te bouwen, moet nog opgeleverd worden eind van het jaar) DUS.. kortom: Ik moet wel een inkomen hebben, nu maar …over 5 jaar ook nog!
Kun jij mij hieromtrent iets meer vertellen?
-Zijn er al geluiden dat men straks overbodig zal zijn?
-Ga jij daarom naar Cabine?
-Heb jij wel een vast contract?
- etc etc.
Ik vind het daarom nu toch moeilijk worden, want ik wil niet mijn kop in het zand steken! Om te gaan vliegen is voor mij geen optie, omdat ik dat met 3 kindjes niet echt fijn te combineren vind en ik heb ook wat KNO (Keel, neus en oor) problemen, dus vandaar dat ik hier niet voor kan kiezen.
Ik vind het geen probleem om enigszins een “risico” te nemen, maar als ik nu eigenlijk van te voren al weet dat je misschien na je 1e jaarcontract wellicht nog 1 of ten hoogste 2 keer een verlenging van een jaar krijgt en dat het daarna finito is, tja dan vind ik dit risico best wel groot te noemen!
Ik hoor heel graag weer van je!! (eveneens op mijn vragen in onze vorige reacties, zie +/- 5 pagina's terug!)
Alvast hartelijk bedankt Cheryl, ik hoop dat je wat gunstige antwoorden voor me hebt!!
Groetjes,
Maria