Maat envelop zegt niets!

• Marianne

Hoi allemaal,

Hierbij wil ik laten weten dat de maat envelop die je krijgt, niet kan zeggen of je bent afgewezen of aangenomen.

Ik was ook op de hoogte van het A4 formaat verhaal, dit was ook zo bij Transavia.

Ik had afgelopen zaterdag de kleine A5 in de bus, maar ben wel aangenomen!

Dus dat zegt niets, of ze hebben bij mij misschien een foutje qua envelop gemaakt.

Maar dat lijkt me niet. Er zit nog al een verschil tussen een A4 en A5 envelop.

Ik moet volgende week donderdag 17 augustus voor de medische keuring komen en als dat positief is, ben ik er echt pas doorheen. Net als iedereen natuurlijk :-).

Iedereen succes met solliciteren of met wachten op de envelop.

Groetjes Marianne

• Anouck

he hallo,

Ben je ook bij transavia op gesprek geweest? was je daar niet aangenomen of wilde je toch naar KLM…. Ik wil graag meer weten of transavia en de selectie etc etc….

alvast bedankt!

gr

• Schoppie

Hoi Anouck,

Ik heb vorig jaar bij Transavia gevlogen en heb mijn naam even aangepast :-)

De selectie bij KLM is veel pittiger als bij Transavia. Zo heb ik het ervaren.

Bij Transavia heb je ook een voorselectie bij een uitzendbureau en vorig jaar was dat Unique. Daar had je een persoonlijk gesprek en een Engels gedeelte. En dat was door een Engels stukje voor te lezen (zo werd je uitspraak beoordeeld) en daarna in het Nederlands te vertellen waar het stukje over ging.

Daarna had ik een selectieochtend bij Transavia (zondagochtend om 07:30). Daar had je eerst een groepsopdracht, daarna een persoonlijk gesprekje en als afronding een Engels gesprek in een duo.

Ik weet niet of het op het moment nog steeds zo gaat. Weet wel dat ze personeel nodig hebben.

Ik vond het niet moeilijk, maar dat is heel persoonlijk! Had er nu bij de KLM ook geen problemen mee. Ik stond er heel nuchter tegenover, nee heb je en ja kan je krijgen. Je moet gewoon jezelf blijven, maar wel passend in het profiel wat ze van je verwachten.

Maar zou zeker Transavia proberen, zo doe je in ieder geval vliegervaring op en het is een leuk bedrijf om te werken. Ik wilde mijn kwaliteiten verder ontwikklen en heb daarom bij KLM gesolliciteerd en krijg deze kans.

Succes Marianne

• Anouck

Hoi hoi,

Ik ben bij KLM na tweede ronde afgewezen omdat ik te gedreven zou zijn……. lang verhaal maar ze dachten dat ik met mijn management achtergrond te commercieel en te ambitieus zou zijn voor de functie cabine attendant! Vond dit een echte tegenvaller aangezien ik een achtergrond in de hospitality heb en al heel lang en veel ervaring heb met allerlei soorten gasten….En het is toch mijn keus om iets te doen wat me leuker lijkt dan mijn hele leven alleen maar met een top carriere bezig te zijn! Enfin ik wil alsnog heel graag gaan vliegen en eventueel later aan KLM laten zien dat vliegen echt is wat ik wil en dat ik dit ook bewezen heb bij een andere maatschappij! Mijn engels en rollenspel waren wel perfect en ik was ook wat de “looks” betreft door de keuring hahahah want dat is het toch wel een beetje!

Nou ben ik benieuwd wat de speerpunten zijn van transavia en wat ze zoeken in mensen…. Er zijn helaas te weinig mensen op dit forum van andere maatschappijen en krijg daarom geen goed beeld van b.v transavia.

Kan je mij wat meer vertellen over het werken bij transavia:

CAO

bestemmingen

sfeer

salaris

contract (seizoens)

etc etc

Alvast heel erg bedankt!

groetjes

• muis

Een A5 envellope betekent juist dat je bent aangenomen! Maar ik geloof dat de envellope altijd A5 is, maar een dikke betekent goed nieuws en een dunne, slecht nieuws! nou ja wat een toestand allemaal, hahahaha! heb vandaag zelf mijn medische keuring gedaan, was wel leuk om te doen… alleen die gehoortest, pffff wat moet je goed opletten, hihihi.. maar heb geloof ik alles succesvol afgerond wat die mevrouw mij vertelde… nu maar wachten wanneer de opleiding begint!!

• Schoppie

Hoi Anouck,

Op www.transavia.com kan je een hele hoop te weten komen over Transavia. Onder het kopje Over Transavia.com. Als je daarna het kopje Werken bij Transavia.com aanklikt, staat daar heel veel informatie.

Want ik kan je niet alles vertellen dat is te veel.

De bestemmingen zijn over het algemeen allemaal Europees. Op Turkije en Egypte na. Het zijn als het ware alle vakantie bestemmingen in en rondom Europa.

De sfeer is heel informeel, vooral onder collega's, het is zeker een hele goede sfeer. Doordat Transavia niet zo groot is als KLM, heb je veel meer kans om met dezelfde cllega's te vliegen en kom je elkaar ook steeds tegen op het crewcentre.

De contracten zijn op basis van seizoenscontracten. Ik kan je niet vertellen hoelang het duurt voordat je een jaarcontract krijgt aangeboden en dan ook de winter doorvliegt. Je komt op een wachtlijst en op een gegeven moment ben je daarvoor aan de beurt.

Salaris was 1433,- excl. onregelmatigheidstoeslagen. Weet niet wat het nu is.

CAO vind ik moeilijk te omschrijven, want dan is een boekje vol.

De cursus duurde 3 weken. 1 week servicegerichtheid, verkoopen communicatie en daarna 2 weken Flight Safety. Deze sloot je allebei af met een examen en je moet dan meer dan 80% goed hebben. En Flight Safety moet je elk jaar weer over doen. Voordat de cursus begint ga je je uniform opmeten en in de eerste week kan je hem ophalen. Vanaf die dag ga je in uniform naar de cursus.

Ik heb even gekeken en dit staat ook allemaal op de website. Daar staat ook dat ze per september weer gaan werven via Unique dus ik zou de site in de gaten

houden.

Ik hoop dat ik je hierbij wat heb kunnen helpen.

Groetjes

• Schoppie

Hoi Muis,

Hahahahaha, ik vond hem inderdaad al zo dik aanvullen die envelop.

• Anouck

Thanx,

Heb de hele site al gelezen en uitgeplooizen maar het ging ook meer hoe jij het ervaren hebt…..Succes bij KLM!

groetjes

• Schoppie

Oh sorry, dat had niet begrepen.

Misschien kunnen we daar een keer telefonisch contact over hebben.

Dat komt toch beter over. Misschien kan je je email doorgeven dan zal ik mijn telefoonummer doormailen. Ik wil die namelijk niet publiekelijk maken, hier op dit forum.

Groetjes

• Anouck

He schoppie,

dat is goed, weet nog niet of ik bij transavia wil gaan solliciteren maar mocht ik de sprong wagen dan zou het fijn zijn als ik je mag bellen! Ga eerst lekker op vakantie en ff rustig nadenken wat ik wil etc etc…. Thanx alvast

gr

soonsanouck@hotmail.com