Hoi Anouck,
Op www.transavia.com kan je een hele hoop te weten komen over Transavia. Onder het kopje Over Transavia.com. Als je daarna het kopje Werken bij Transavia.com aanklikt, staat daar heel veel informatie.
Want ik kan je niet alles vertellen dat is te veel.
De bestemmingen zijn over het algemeen allemaal Europees. Op Turkije en Egypte na. Het zijn als het ware alle vakantie bestemmingen in en rondom Europa.
De sfeer is heel informeel, vooral onder collega's, het is zeker een hele goede sfeer. Doordat Transavia niet zo groot is als KLM, heb je veel meer kans om met dezelfde cllega's te vliegen en kom je elkaar ook steeds tegen op het crewcentre.
De contracten zijn op basis van seizoenscontracten. Ik kan je niet vertellen hoelang het duurt voordat je een jaarcontract krijgt aangeboden en dan ook de winter doorvliegt. Je komt op een wachtlijst en op een gegeven moment ben je daarvoor aan de beurt.
Salaris was 1433,- excl. onregelmatigheidstoeslagen. Weet niet wat het nu is.
CAO vind ik moeilijk te omschrijven, want dan is een boekje vol.
De cursus duurde 3 weken. 1 week servicegerichtheid, verkoopen communicatie en daarna 2 weken Flight Safety. Deze sloot je allebei af met een examen en je moet dan meer dan 80% goed hebben. En Flight Safety moet je elk jaar weer over doen. Voordat de cursus begint ga je je uniform opmeten en in de eerste week kan je hem ophalen. Vanaf die dag ga je in uniform naar de cursus.
Ik heb even gekeken en dit staat ook allemaal op de website. Daar staat ook dat ze per september weer gaan werven via Unique dus ik zou de site in de gaten
houden.
Ik hoop dat ik je hierbij wat heb kunnen helpen.
Groetjes