UIterlijk

• Evelien

Hoi meiden (en evt heren),

Van de week heb ik eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en gesolliciteerd bij KLM. Voorgaande jaren heb ik het altijd laten gaan omdat ik eerst te jong was en daarna naar het buitenland ben geweest.

Nu weet ik dat het belangrijk is dat je er verzorgd uitziet. Ik vind het zelf ook belangrijk en zorg dus ook altijd dat ik er goed verzorgd uitzie. Haar netjes, make-upje, nette kleding.

Maar er is 1 ding. Ik ben door omstandigeheden in korte tijd heel dik geworden en ondanks dat ik al heel veel kilo's kwijt ben zit ik nog wel op een maatje 44, wat ,gelukkig, nu vaak al ruim aan het worden is! Natuurlijk ben ik nog flink aan het afvallen (streefmaat is 38/40) maar ik vraag me af of mijn huidige kleine 44 geen probleem gaat worden voor KLM… Ik ben wel redelijk lang, dus het ziet er niet propperig uit, gewoon wat stevig…

Wat denken jullie?

Evelien

• Cheryl

Ik heb werkelijk geen idee. Ik weet wel dat het op de grond niks uitmaakt, maar omdat je in de cabine door een smal gangpaadje moet lopen, weet ik niet of ze een maximum maat hebben ingesteld. Als ik jou was zou ik eerst even bellen om het na te vragen. Dan weet je het zeker.

• Evelien

UIt ervaring weet ik dat ik makkelijk door de alley pas. Ik heb ook wel eens “dikkere” stewardessen mee gemaakt (bij KLM). Ik vlieg erg veel en heb dit daardoor geobserveerd (vrij bewust) maar ik wilde het toch ook hier nog even vragen. Voor mij blijft het voorlopig toch nog een gevoelig punt, zeker omdat ik vroeger altijd heel slank was…

• Pien

een vriendin van mij is destijds aangenomen op voorwaarde dat ze 5kg zou afvallen, is gelukt, maar inmiddels zitten die er ook weer aan ….

• San

Lengte en gewicht dienen in overeenstemming te zijn staat er in de functie eisen. Volgens mij is dat bij jou het geval, toch?

44 is zo groot ook weer niet, toch? Ik denk dat het geen probleem zou moeten zijn, maar ik zou zeggen trek goed passende (niet te wijd en niet te strak) kleren aan, leg de nadruk op de goede punten enzo.

Succes! Groetjes Sanne

• Evelien

Ik ben in ieder geval uitgenodigd op gesprek bij Adecco. Dan kan ik me echt bewijzen! Op papier vind ik dat toch altijd het allermoeilijkst! Ik hoop dat ik me dan bij de “people in blue” aan mag sluiten over een tijdje!!!

• Evaline

Heb je al wat gehoord? Ik ben vorige maand aangenomen bij de KLC, en ben ook vrij stevig. Ik kreeg inderdaad ook de opmerking dat ik 5 kilo moest afvallen, maar daar was ik het ook zeker mee eens. Nu is er gelukkig al was vanaf!

Groetjes Evaline

• Irene

Hoi Evaline,

Ik heb gister gehoord dat ik op tweede gesprek mag bij KLC..morgen al! Zou jij me iets kunnen vertellen wat ze in dit tweede gesprek allemala vragen???

Alvast bedankt en hopelijk lees je dit optijd!

Gr,

• Evaline

Oh wat goed!

Ik had m'n eerste gesprek ‘s ochtends, en m’n tweede gesprek dezelfde dag 's middags. Dit had al groot voordeel dat ik minder zenuwachtig was.

Ik had een gesprek met twee dames van eind 30 schat ik zo. Zij werkten al enkele jaren als stewardess, en deden ook selecties. Het was een ontzettend leuk gesprek omdat zij elkaar waarschijnlijk al lang kenden. Ik vond het niet erg moeilijk want ze waren heel aardig. Ze stellen wel wat vragen, maar meer over je persoonlijkheid, en werkperiodes en emotionele periodes in je leven. Wees gewoon wie je bent, blij lachen, rechtop zitten, en geef eerlijk antwoord, dan gaat het vast goed!

Heel veel succes, en laat even weten hoe het ging!

Groetjes Evaline

• Irene

Hey! Zo dat was een snelle reactie ;-) Harstikke bedankt!!

Ben me momenteel goed aan het voorbereiden.. begin nu toch een beetje zenuwachtig te worden. Ik wil het zo super graag! Ik heb gehoord dat ze veel voorbeelden vragen n.a.v. je eigenschappen..klopt dat?

Ik laat morgen meteen weten hoe het ging. Oja, na hoeveel tijd krijg jij de uitslag te horen???

Groetjes!