oproep voor CIN!!!!

• lisa

Hoi Cin, ik heb begrepen dat jij al voor KLM vliegt??? Ik ben (onder voorbehoud van de medische keuring natuurlijk…)ook aangenomen. YES YES YES!!!!

Misschien heb jij mijn bovenstaande oproepje al gelezen, maar ik heb een aantal vragen die jij misschien kan beantwoorden….misschien wil je mij even een mailtje sturen??? Alvast bedankt!!!

• cin

Misschien kun je je vragen hier stellen? Dan kan iedereen er iets aan hebben? (en misschien weet ik niet alle antwoorden, dan kan iemand anders aanvullen :-)).

• lisa

Dat is een goed idee, al is het misschien wel veel info…vlieg jij voor KLM of KLC?

Nou, dan komen hier een paar van mijn vragen…(over fulltime vliegen bij KLM)

*Hoe vaak (gemiddeld) moet je per maand naar Schiphol rijden om “op route” te gaan?

*Hoe veel dagen/nachten ben je gemiddeld per maand NIET thuis?

*In hoeverre kun je je eigen rooster (tijden/dagen, dus niet bestemmingen) indelen?

(als je bijvoorbeeld het liefst het weekend weg bent, is dat te regelen?)

*In hoeverre heb je je daggeld nodig (niet voor “tripjes”, maar dagelijkse levensbehoeften?

Als ik hier antwoord op weet ben ik al een stuk verder!!! Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!

• cin

Ik hoop dat ik je vragen kan beantwoorden:-)

- bij fulltime vliegen hangt het er vanaf of je ica gaat vliegen of europa qua meldingen…..als je bijv een europaweek doet, dan meld je dus 1 keer, en ben je daarna een aantal dagen vrij. Als je echter een kort en intensief ica hebt gedaan,met veel tijdverschil, dan wordt je daarvoor in vrije tijd gecompenseerd en ben je dus langer in NL. Als je bijv 67% vliegt en je doet een ica reis, dan heb je 2 of 3 reizen per mnd , dus weer afhankelijk van reisduur etc.

- van huis: daar geldt dus hetzelfde voor.Je bent veel dagen van huis, maar wordt daarvoor ook weer in NL gecompenseerd. (het is helaas niet zo eenduidig te zeggen)

- je kunt heel gemakkelijk je eigen rooster maken, dit geldt zowel voor data als voor bestemmingen. Als je bijv zeker wilt zijn dat je een bepaalde dag thuis bent, dan kun je bijv een reis aanvragen die daar perfect bij aansluit, of je rooster kop staart plannen zodat je vrij zeker bent wat je wanneer gaat doen, ook ivm blokreserves etc. (want dan weet je niets vantevoren….kan een europa worden, maar kan ook een LAX worden….)

- daggeld heb je nodig voor je eten en drinken, evt sport, taxi etc. Er zijn absoluut bestemming waar je je daggeld nodig hebt, en op andere bestemmingen hou je geld over (bijv op europa, als je een beetje relaxed met je geld omgaat, kun je na een europa week veel geld overhouden).

Hoop dat je er iets aan hebt:-)

En als iemand aanvullingen heeft,graag!!!

• lisa

Alvast bedankt, hier kan ik wel wat mee!!! Ik ben aangenomen voor 100%, de eerste maanden europa daarna ica…. heb je voorbeelden van een maand ica vliegen? Wat zijn populaire bestemmingen en welke niet?

• cin

Hi Lisa,

Qua ica reizen hangt het er erg vanaf hoe je bioritme het oppakt :-)

De een kan beter tegen van oost naar west vliegen,en de ander van west naar oost.

Verder ligt het eraan of je van strand of stad houdt :-)

De ABC eilanden zijn bij veel mensen favoriet. Dus ook altijd lastig om aan te vragen :-) Verder vind ik zelf NY helemaal top! maar zijn vaak niet zulke lange reizen… Je zult het allemaal gaan meemaken :-) Dubai is ook bijzonder, of chinese muur beklimmen?…..

Wanneer ga je beginnen met de cursus?

• befly

Hai Cin,

Ik had de vorige berichtjes nog niet gelezen toen ik mijn mailtje door stuurde.

Wat kan ik me voorstellen met een Europaweek bij KLMcityhopper.Is dat dat je vb een overnachting doet in Parijs en van daar uit naar Genéve vliegt?

Kan jij mij eens voorbeelden geven?

Bedankt,

Groetjes.

• cin

Cityhoppper vliegt alleen Europa :-)

• lisa

He Cin!

Thanx (alweer) voor de info! Vlieg jij ook full-time?

Ik heb nog geen cursus data gekregen…. balen, want ik heb er echt ongelofelijk veel zin in….het kan me al nix meer schelen wat ik ga verdienen, of wat het daggeld is… ik zou het voor niks nog doen!!!! (bij wijze van spreken dan he!)haha.

Weet iemand misschien hoe lang de wachttijd nu is?

• Evelien

Ik weet dat de wachttijd voor het “grote” KLM op het moment 3 tot 6 maanden is. Althans dat is wat mij gezegd is doo rhet uitzendbureau.