KLM Cityhopper rooster info

  • cin

    Vroegst schiphol melding is ongeveer rond 05.15 / 05.30 uur…dan moet je dus heel vroeg met die trein (als die al rijden zo vroeg…). Voor die diensten zou het handig zijn als je een auto hebt….of evt standby plek. Gelukkig heb je niet altijd deze vroege meldingen hoor. De meeste kun je gewoon met het openbaar vervoer wel redden. Qua reserve geldt dat je binnen een uur op spl moet kunnen zijn. Lukt je dit niet, dan is het handig om bijv de avond voor je reserve, of op de reserve dag(en) zelf bij spl in de buurt te zijn. Misschien heb je familie in de buurt ?

  • cin

    ps je kunt de dag voor je reserve zit altijd even bellen naar crew coordinatie….soms hebben ze nl al een vlucht voor je in gedachten, en dan weet je meteen hoe laat je moet beginnen :-)

  • carolien

    :-) ok thanks, want in het begin ga ik het natuurlijk eerst allemaal bekijken en niet gelijk alles op zijn kop zetten om te gaan verhuizen. Een standby plekje vinden dan idd maar…

    en dat hoeft dan dus niet de hele week te zijn..hmms..

    weet je misschien of er veel mensen zijn in mijn situatie ( zeg maar ) en hoe zij dat allemaal fiksen..ik woon overigens in Dordrecht..das met de trein 55 minuten ( om precies te zijn :-) )

  • cin

    Er zijn heel veel mensen die “verder” weg wonen. Zelfs mensen in brabant, en ook heel veel omgeving R'dam, dus het moet echt geen probleem zijn joh.

    Zo lang je maar op tijd bent :-) Zou me er echt niet druk om maken…..je hebt een maand vantevoren inzicht in je rooster, dus dan kun je op tijd kijken wat je gaat doen met reizen of standby plekje. Daarnaast hebben we ook vluchten vanaf R'dam, dus als je die hebt is het helemaal makkelijk:-)

  • carolien

    :-) oow ok..hmms krijg er steeds meer zin in..thanks..

  • muis

    He Carolien,

    Ik kom zelf uit papendrecht en ben aangenomen bij gewone KLM! Zit zelf ook even te kijken hoe ik het ga doen met vervoer! Pak meestal de trein vanaf Dordt, maar is ook erg prijzig! €22,50 retourtje!! Straks met de opleiding 6 weken, 5 dagen per week dus even kijken hoe ik dat ga doen! Denk toch met de auto en dan maar file riskeren, want 454,- per maand aan reiskosten vind ik een beetje te gek worden!

    Ga jij met de auto meestal of ov??

  • Pietie

    Muis, ik heb hetzelfde probleem als jij. Ik woon ook vrij ver van schiphol en zie het filerijden tijdens de cursus niet zo zitten.

    Op de site van de ns heb ik gezien dat je een maandtrajectkaart kunt nemen en dat die nog geen 300 euro kost. Nog steeds erg veel geld, maar goed. ;-)

  • Verona

    Hallo,

    Het is een grote droom van mij om bij de KLC te gaan werken.

    Ik vroeg me af hoe de roosters er ongeveer uitzien, werk je vaak doordeweeks en soms in het weekend? Of werk je altijd in het weekend?

    Is er nog steeds een doorstroom van KLC na 5 jaar naar de KLM?

    Alvast bedankt :D

    Groetjes Verona

  • Jeroen

    Dit onderwerp is gesloten, maar je bent vrij om de discussie voort te zetten op het nieuwe forum op onze nieuwe website. Dat forum zal het forum van stewardess.startpagina.nl binnenkort gaan vervangen. Dus meld je snel GRATIS aan op Luchtvaart Inside en we hopen je daar snel te mogen begroeten!

    Groetjes,

    Stewardess Startpagina / Luchtvaart Inside

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.