35 plussers help maar jong van geest.

• befly

Hallo iedereen,

Ik heb een berichtje gekregen over de dingen die gebeuren op basis van leeftijd en samenstelling van een gezin.

Er gaan geruchten rond dat er een vliegmaatschappij zou zijn die maar enkel jonge kandidaten aan neemt(,bevestigd door een cabincrew member) voorkeur zonder kinderen.Nu is er bij ons de vraag of 35 plussers (die jong van geest zijn) in aanmerking komen voor een opleiding van stewardess..Kan er iemand hier duidelijkheid over brengen?

Ik kan me voorstellen dat passagiers zowel jonge 18 jarige als 35, 45 …, jarige en hogere leeftijd graag aan boord hebben.Vandaar deze vraag? De persoon heeft gesoliciteerd voor stewardess, is 39 jaar en heeft 1 kindje.Spreekt vlot nederlands,frans,engels en beetje duits, heeft 15 jaar in een reiskantoor gewerkt .Alles was positief maar niet aangenomen.Reden? Ze DACHTEN dat ze niet met jonge mensen zou kunnen omgaan en dat het moeilijk zou zijn om op die leeftijd nieuwe dingen aan te leren laat staan een commando uit te voeren van een pursher die jonger is als zij.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit gebeurd is bij deze maatschappij en dat ze echter naar de leeftijd zien en kinderen ongeacht de capaciteiten en motivatie.Zijn er mensen die hier weet van hebben of die dit zelf( of vrienden bij vliegmaatschappijen) hebben ervaren? Wat denken jullie hiervan?

Groetjes.

• Lon

Ben toch zo ontzettend benieuwd welke maatschappij dit betreft. KLM neemt wel 35 plussers aan, Transavia ook.. van Martinair en Arke weet ik het niet. Misschien had ze juist in het gesprek aan moeten tonen dat ze goed met jongeren op kan schieten en dat ze goed haar werk kan combineren met kind. Het zijn waarschijnlijk kerncapaciteiten die ze niet in het gesprek naar voren heeft laten komen..befly schreef:

>

> Hallo iedereen,

>

> Ik heb een berichtje gekregen over de dingen die gebeuren op

> basis van leeftijd en samenstelling van een gezin.

> Er gaan geruchten rond dat er een vliegmaatschappij zou

> zijn die maar enkel jonge kandidaten aan neemt(,bevestigd

> door een cabincrew member) voorkeur zonder kinderen.Nu is er

> bij ons de vraag of 35 plussers (die jong van geest zijn) in

> aanmerking komen voor een opleiding van stewardess..Kan er

> iemand hier duidelijkheid over brengen?

> Ik kan me voorstellen dat passagiers zowel jonge 18 jarige

> als 35, 45 …, jarige en hogere leeftijd graag aan boord

> hebben.Vandaar deze vraag? De persoon heeft gesoliciteerd

> voor stewardess, is 39 jaar en heeft 1 kindje.Spreekt vlot

> nederlands,frans,engels en beetje duits, heeft 15 jaar in een

> reiskantoor gewerkt .Alles was positief maar niet

> aangenomen.Reden? Ze DACHTEN dat ze niet met jonge mensen zou

> kunnen omgaan en dat het moeilijk zou zijn om op die leeftijd

> nieuwe dingen aan te leren laat staan een commando uit te

> voeren van een pursher die jonger is als zij.

> Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit gebeurd is bij deze

> maatschappij en dat ze echter naar de leeftijd zien en

> kinderen ongeacht de capaciteiten en motivatie.Zijn er mensen

> die hier weet van hebben of die dit zelf( of vrienden bij

> vliegmaatschappijen) hebben ervaren? Wat denken jullie hiervan?

> Groetjes.

• befly

Hai Lon,

Welcome back.

Toch wel maar blijkbaar kon ze deze mensen niet overtuigen ondanks alles.

Nou je zou ervan opkijken welke maatschappij het was.Misschien mail ik het je door op jou email adress.Ik weet dat dit een gevoelig item kan zijn voor sommige vliegmaatschappijen maar wil hen ook bekritiseren.

Groetjes

• befly

Oeps,belangrijk foutje geschreven wat helemaal mijn bedoeling niet was!

Voor alle duidelijkheid IK WIL DE VLIEGMAATSCHAPPIJEN NIET BEKRITISEREN.

IK VERONTSCHULDIG MIJ VOOR HET GESCHREVEN FOUTJE.

• YONI

Hallo Lon (neke?)

Mag ik vragen bij welke maatschappij jij vliegt? Ik dacht eerst bij KLM, maar ik lees de weglogs regelmatig, (en zeker die van jou, want je schrijft echt ontzettend leuk!)maar ik denk eigenlijk meer aan Trans, gezien de bestemmingen die je op je web-log beschrijft. (Maar je staat volgens mij wel in een blauwe (KLM?) overall)

Groetjes,

YONI

• cin

Befly, gaat dit niet gewoon over jezelf….is toch geen probleem om dit te vragen….ook mensen van 35 kunnen solliciteren hoor!

• Lon

Hi guys,

Tja.. ik ben zelf ook 34 en dus niet meer een van de jongste ;o) Ik vind het raar dat er op leeftijd gediscrimineerd wordt. Toch zal het ongetwijfeld gebeuren. Misschien is het een tip om in een volgende sollicitatie naar voren te laten komen dat je vriendinnen hebt van in de twintig dat je geen moeite hebt met leiding ontvangen etc..

Thanks voor de complimenten over mijn log. Ik doe mijn best er iedere keer weer wat van te maken.. aan de andere kant hoef ik mijn best er niet zo heel erg voor te doen; dat doen de passagiers wel voor mij haha.. ;o)

Anyway, ik vlieg voor de groenen. Dat pak is een KLM overal die wordt gebruikt wanneer je van de slide af gaat.. Op mijn site vermeld ik niet voor wie ik vlieg aangezien dat niet door mijn werkgever wordt gewaardeerd..vandaar..

Groetjes Lonneke

• befly

Hai Cin,

Ik weet dat je via deze weg heel veel kan vragen en informatie kan verzamelen en dat doe ik dan ook en niet voor mij alleen.De meeste mensen in mijn vriendenkring al dan niet met kinderen werken full time,hebben veel intresse in de luchtvaart.Ik werk parttime( al in de luchtvaart zelf) dus heb ik meer vrije tijd om me hiermee bezig te houden en kan ik mijn vrienden mee op de hoogte houden van dit gebeuren.Eén van mijn vriendinnen heeft me gevraagd om dit item op deze website te zetten.Zij heeft deze ervaring beleeft,heeft het aanvaard maar vond het niet eerlijk, is van mening dat ze niet de enige is.Het is ook haar bedoeling om de vliegmaatschappijen ruimer te laten denken en sommige zaken te laten inzien.Maar ik begrijp je, maar als ik zelf dingen wil vragen aangaande mezelf dan ben ik wel eerlijk om dat ook zo neer te schrijven.Zo ik hoop dat dit het een en ander verduidelijkt voor jou.(Ben niet boos hoor)

Groetjes

• cin

okiedokie :-)

• lisa

Hallo allemaal, even over die discriminatie.. ik weet niet om welke maatschappij het gaat, maar ik ben 31, heb 3 kids van 5,4 en 1,5 en ik ben wel aangenomen bij KLM….