Hallo iedereen,
Ik heb een berichtje gekregen over de dingen die gebeuren op basis van leeftijd en samenstelling van een gezin.
Er gaan geruchten rond dat er een vliegmaatschappij zou zijn die maar enkel jonge kandidaten aan neemt(,bevestigd door een cabincrew member) voorkeur zonder kinderen.Nu is er bij ons de vraag of 35 plussers (die jong van geest zijn) in aanmerking komen voor een opleiding van stewardess..Kan er iemand hier duidelijkheid over brengen?
Ik kan me voorstellen dat passagiers zowel jonge 18 jarige als 35, 45 …, jarige en hogere leeftijd graag aan boord hebben.Vandaar deze vraag? De persoon heeft gesoliciteerd voor stewardess, is 39 jaar en heeft 1 kindje.Spreekt vlot nederlands,frans,engels en beetje duits, heeft 15 jaar in een reiskantoor gewerkt .Alles was positief maar niet aangenomen.Reden? Ze DACHTEN dat ze niet met jonge mensen zou kunnen omgaan en dat het moeilijk zou zijn om op die leeftijd nieuwe dingen aan te leren laat staan een commando uit te voeren van een pursher die jonger is als zij.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit gebeurd is bij deze maatschappij en dat ze echter naar de leeftijd zien en kinderen ongeacht de capaciteiten en motivatie.Zijn er mensen die hier weet van hebben of die dit zelf( of vrienden bij vliegmaatschappijen) hebben ervaren? Wat denken jullie hiervan?
Groetjes.