HOI CHERYL!! MAG IK NOG FF IETS VRAGEN??

  • YONI

    Hey there Cheryl!

    Ik heb idd (natuurlijk) nog een paar vragen: (hopelijk gaat het je niet vervelen!?)

    -Kun jij mij (enigszins) gedetailleerd vertellen wat ik kan verwachten tijdens de cursus? Een beetje de dag/week indeling etc. Eigenlijk als het kan zo gedetailleerd als maar mogelijk!!

    -Een vriendin van mij heeft nl ook bij KLM gewerkt. In 2003 begon zij met de cursus voor (toen nog) Passage Employe. Ik heb haar onlangs dus hierover gebeld en eea gevraagd. Zij vertelde mij dat ze boeken had zoals Dangerous Goods, Travels Details en a Trip around the World. Zij heeft toen een jaarcontract gehad, maar dit was na dat jaar finito! Werd NIET verlengd dus!

    Zij is toen naar Aviapartner gegaan, ook hier heeft ze 1 jaar gewerkt, maar nu woont ze in het buitenland.

    -Zeggen die titels van de boeken jou iets, heb jij deze ook gehad?

    (heb je nog over jouw boeken “lenen” gedacht??)

    Eigenlijk ook wel goed dat ze jou bij de Grond een vast contract aanbieden vind je niet? Maar ze weten toch wel dat je gaat vliegen?? Hopelijk zijn ze over een jaar ook nog scheutig met vaste contracten!!

    Ik hoop weer snel van je te horen!

    Bedankt maar weer!

    Groetjes,

    Maria

  • Cheryl

    Hoi hoi,

    ik ben even een tijdje niet online geweest, dus vandaar heb ik niet gereageerd.

    Ik weet niet meer hoe de dagindeling was. En over de boeken.. tsja, zoals ik al zei, echt boeken hadden wij niet. Gewoon een paar blaadjes die we tijdens de cursus kregen. Dangerous goods hadden wij helemaal geen papieren voor, dat werd tijdens de curus verteld en trip around the world, dat is die topografie waar ik het over had. En travel details, daar heb ik niks van gehoord.

    En over mijn contract, ze weten inderdaad dat ik ga vliegen, maar wegens het personeelstekort werd ik gevraagd of ik op de grond wilde blijven. En het klopt hoor, dat ze soms geen contracten verlengen. Maar dat heeft natuurlijk ook met je functioneren te maken.

    groetjes Cheryl

  • maria

    Hi Cheryl

    Oke, bedankt in ieder geval, voor al je informatie! Ik weet in ieder geval een stuk meer! Mijn zus (Yoni) zit ook regelmatig op dit forum. Zij is ook aangenomen, dus vandaar. Ik had even niet gezien dat haar naam er nog stond, maar we delen 1 computer dus … (is weleens lastig, maar ja)

    Jammer dat je de indeling niet meer weet, maar goed daar kom ik vanzelf wel achter natuurlijk! Heb je veel zin in jouw opleiding voor de cabine?? Ik zou ook het liefst vliegen, maar helaas gaat dat niet. (je moet sowieso de eerste paar jaar full-time vliegen he?, dat vind ik voor mijn prive situatie een beetje teveel van het goede)

    Ik wens jou in ieder geval heel veel succes en een hoop fijne en veilige vluchten! Nogmaals hartelijk dank voor al je info en mocht je nog iets te binnen schieten wat enigszins voor mij van belang is, dan hoor ik het natuurlijk graag!

    Groetjes,

    Maria

    x

  • maria

    Hey Cheryl,

    Mag ik ook nog even het volgende vragen:

    Heb ik het bij het rechte end als ik denk dat het de wat eenvoudiger taken zijn die een SA moet verrichten?? “Gewoon” de passagiers inchecken, koffers labelen etc

    Zijn er ook “extreme” zaken die je in moet checken zoals hengels en ander visgerei en fietsen en verdere uitzonderlijke bagage??

    Ik heb het idee, maar corrigeer me als ik me vergis, dat je als SA voornamelijk bij de check in balies zit waar de passagiers voor de Charter/Transavia vluchten in checken? Dus merendeels in vertrekhal 1, klopt dit beeld een beetje? En uiteraard assisteren bij de self check-in kiosken en passagiers verwijzen en informeren etc.

    Dit hoor ik nog heel graag van je!!

    Nogmaals bedankt, ik hoop niet dat je een beetje gek van me wordt, maar zoals nu schiet me dit dan weer te binnen en dat wil ik dan nog heel graag weten!! Sorry!!!!!!!

    CIAO!

    Maria