CHERYL NOG FF VRAGEN

  • maria

    Hey Cheryl,

    Mag ik ook nog even het volgende vragen:

    Heb ik het bij het rechte end als ik denk dat het de wat eenvoudiger taken zijn die een SA moet verrichten?? “Gewoon” de passagiers inchecken, koffers labelen etc

    Zijn er ook “extreme” zaken die je in moet checken zoals hengels en ander visgerei en fietsen en verdere uitzonderlijke bagage??

    Ik heb het idee, maar corrigeer me als ik me vergis, dat je als SA voornamelijk bij de check in balies zit waar de passagiers voor de Charter/Transavia vluchten in checken? Dus merendeels in vertrekhal 1, klopt dit beeld een beetje? En uiteraard assisteren bij de self check-in kiosken en passagiers verwijzen en informeren etc.

    Dit hoor ik nog heel graag van je!!

    Nogmaals bedankt, ik hoop niet dat je een beetje gek van me wordt, maar zoals nu schiet me dit dan weer te binnen en dat wil ik dan nog heel graag weten!! Sorry!!!!!!!

    CIAO!

    Maria

    Hi Cheryl

    Oke, bedankt in ieder geval, voor al je informatie! Ik weet in ieder geval een stuk meer! Mijn zus (Yoni) zit ook regelmatig op dit forum. Zij is ook aangenomen, dus vandaar. Ik had even niet gezien dat haar naam er nog stond, maar we delen 1 computer dus … (is weleens lastig, maar ja)

    Jammer dat je de indeling niet meer weet, maar goed daar kom ik vanzelf wel achter natuurlijk! Heb je veel zin in jouw opleiding voor de cabine?? Ik zou ook het liefst vliegen, maar helaas gaat dat niet. (je moet sowieso de eerste paar jaar full-time vliegen he?, dat vind ik voor mijn prive situatie een beetje teveel van het goede)

    Ik wens jou in ieder geval heel veel succes en een hoop fijne en veilige vluchten! Nogmaals hartelijk dank voor al je info en mocht je nog iets te binnen schieten wat enigszins voor mij van belang is, dan hoor ik het natuurlijk graag!

    Groetjes,

    Maria

    x

  • Cheryl

    Het klopt op zich wel dat je de wat eenvoudigere taken doet. Mensen inchecken, bagage labelen enz. Maar, inderdaad je doet ook de afwijkende bagage, dat houdt inderdaad in hengels, duikuitrusting, fietsen en ook, geweren en dieren. Daar zitten allemaal extra handelingen bij, maar dat leer je wel op de cursus. Als je dat een keer gedaan hebt, weet je wel hoe het moet.

    Verder zit je echt alleen maar bij KLM, vertrekhal 2, je doet de afhandeling voor KLM en haar partners, teveel om op te noemen. In vertrekhal 1 zit inderdaad Trans, de afhandeling wordt gedaan door KLM, maar dit zijn aparte ingehuurde uitzendkrachten. Je gaat ook assisteren bij de apparaten, passagiers verwijzen, met de tijd ga je ook naar de gate en daar boarden, documenten controleren, handbagage innemen enz.

    Dat is het even in een notedop.

    Groetjes, Cheryl

  • maria

    Oke, dan is het toch wat uitgebreider dan ik dacht! En ook wat interessanter, zeker als je op een gegeven moment ook naar de gate mag enzo!

    Thanx

    Maria

  • Cheryl

    Vergis je echt niet in het werk hoor, er zijn een heleboel mensen die denken dat het niet veel voorstelt, maar je doet zoveel verschillende werkzaamheden. Natuurlijk doe je ook wel eens “stom” werk, maar in iedere baan heb je wel taken die je liever niet doet, of stom vindt. Maar er is echt zoveel diversiteit, iedere dag is anders.

  • maria

    Ja, juist die diversiteit trekt mij enorm aan! Uiteraard zijn er in iedere baan minder leuke/interessante taken, maar ach dat hoort er ook gewoon bij! En waar vind je nu zo'n dynamische werkomgeving als op Schiphol, nergens toch?? (behalve in de lucht, voor jou dan hihihih)

    Groetjes,

    Maria