Werk inmiddels al bijna 15 jaar bij de KLM, destijds net 21 geworden. 2 vriendinnen van me, waren zelfs nog 20 tijdens de cursus.
In de loop van de tijd is het aannamebeleid en de functieomschrijving, alsmede de hele luchtvaart natuurlijk enorm veranderd, en worden er in de loop der jaren steeds ‘andere’ eisen gesteld.
Wel moet ik constateren dat tegenwoordig de gemiddelde leeftijd een stuk hoger ligt. (dat scheelt, ben ik nog steeds representatief) Vroeger heel lang altijd vaak de jongste in de bemanning geweest, en nu, na zoveel jaar, nog regelmatig (lang) niet de oudste. Van cockpit collega's hoor ik vaak dat ze ervaren dat de gemiddelde leeftijd toch echt boven de 30 ligt, zo om en nabij de 35.. maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen jonge mensen werken of worden aangenomen.
Bereid je goed voor, ga desnoods naar een bureau om wat communicatie technieken te oefenen (90% succes)
Idee: (Ineke) Rietveld in Warmond (bij Leiden) Zij weten wat er gevraagd wordt, en kunnen je erg goed voorbereiden. Kun je tevens KLM laten zien, wat je voor je baan overhebt, en dat je je goed hebt voorbereid. … Het is maar een idee….