roosters

• lisa

Hoi Sander,

Kun jij mij misschien iets meer vertellen over de roosters en in hoeverre je die zelf kunt indelen, voor wat betreft zowel tijd (welke dagen je weg bent) en bestemming.

En zijn de eerste 5 maanden echt alleen Europa? Is dat niet veel intensiever dan ICA?

Groetjes, Lisa

• marc

de eerste 5 maanden zijn inderdaad europa vluchten. Intensiever dan ica inderdaad. maar ja, je moet ergens beginnen.

• esther

de eerste maanden europa: hoeveel dagen vlieg je dan/ thuis?

esther

• marc

Je vliegt dan 4 dagen en bent er 2 vrij.

Of 5 dagen met 2 of 3 dagen vrij of 6 dagen met 3 dagen vrij. Tussendoor kun je ook thuis zijn voor een avond en een gedeelte van de volgende dag.

• lisa

Begrijp ik het goed dat je dan die eerste 5 maanden volgens een gegeven rooster werkt? En daarna? Kun je dan zelf doorgeven welke dagen je wilt werken?

• lisa

Sorry, nog iets vergeten: hoe ziet zo'n Europa week eruit? Hoelaat begin je 's ochtends, hoelaat ben je weer thuis enz enz…???

• joke

Hoi Lisa,

Je zou eens kunnen kijken in het weblog van Pascal (op de startpagina onder klm steward(ess) online) Ik heb die gisteren bekeken en hij geeft in zijn weblog een duidelijk beeld hoe een europa en/of ica werkperiode eruit ziet.

• Marko

Ja en zeggen ze dat niet als je (vooraf) gaat werken, brieving, of tijdens je sollicitatiegesprek gehad, of training ? Lijkt me van wel of niet ?

gr.

• esther

ja marko ze zeggen dit wel mr niet uitgebreid en denk dat je dit dan best kan vragen aan de mensen die echt al vliegen.. niet?

• lisa

Hoi Joke,

Ja, daar heb ik ook op gekeken, maar omdat het niet dagelijks bijgehouden werd, kan ik me daar ook niet echt een beeld van vormen, ook voor wat betreft de tijden was het voor mij niet helemaal duidelijk. En volgens mij betrof het ook een periode na die 5 maanden Europa…. dus wie kan mij meer vertellen?