roosters

• missfly

Nee, wat beschreven staat in de web-log ging over de trainingsvluchten die gemaakt worden tijdens je cursus!! Werd ook niet veel wijzer van die web-log, betreft het rooster!!

• Evelien

Ik denk dat je rooster zowieso heel erg zal verschillen. Dat is nou juist het leuke van dit beroep. Dat geen enkele week hetzelfde is.

Tuurlijk er zullen richtlijnen en “ongeveer-zo” roosters zijn, maar ik vraag me af of het elke keer hetzelfde plaatje zal zijn… Hoewel ik moet zeggen dat ik er ook wel benieuwd naar ben ;-)

• Suus

Hmm…jammer nog steeds geen roostervoorbeeld….ik ga kijken of ik het iemand kan vragen die al bij de KLM vliegt…

Het is toch handig om te weten hoe of wat voordat je gaat solliciteren…

ciao Suus

• sander

hey…

eerste maanden wel veel europa maar ook af entoe ica..omdat je toch af entoe op de ica machines moet vliegen….degene die nu op cursus gaan, gaan ook md11 vliegen….en daar zijn laatste tijd beetje tekorten op…dus als je je rooster niet zelf plant..kan het zijn dat je veel md 11 vluchten doet ( en dat zijn altijd icas)

Je kan je rooster deels zelf bepalen….zijn diversen omlopen.

zoals al eerder beschreven 5 dagen werken 2 dagen vrij..of 6 dagen werken en 3 dagen vrij….( dit zijn de meest gangbare europa weken)

Het kan zijn dat er op en neertjes in die europa weken zitten maar ook dat je meerdere nachtstops hebt…je kan je rooster op bepaald moment zelf bepalen…geloof na 6 weken….en dan kan je beetje zelf aanvragen wat je leuk vind.

Hier een deel van mijn rooster ( dit is een 3 dagen werken 2 dagen vrij europa week)

Hoop dat je hier wat aan hebt

WED Sep KL1667 AMS-BCN 12:05-14:20

THU Sep KL1664 BCN-AMS 06:10-08:35

THU Sep KL1143 AMS-OSL 09:55-11:40

FRI Sep KL1140 OSL-AMS 06:35-08:30

FRI Sep KL1423 AMS-BHX 10:00-11:15

FRI Sep KL1424 BHX-AMS 12:15-13:35

• lisa

Hoi Sander!!

Bedankt voor je voorbeeld rooster! Kun je misschien een voorbeeld van een maand vliegen geven, zoals het zal zijn na die eerste 5 maanden?

Alvast bedankt.

• sander

kan ik wel geven(mijn eigen rooster dan) maar is niet echt representatief voor wat jij gaat vliegen..

ik vlieg veel 737 icas die ik kan aanvragen omdat ik lage vluchtverzoekenteller heb

Maar die 737 icas gaan eruit vanaf nieuwe winterseizoen en dan ga ik zelf ook meer europa vliegen. Maar over het algemeen vind ik dat je minder werkt dan iemand die normale 9 tot 5 baan hebt….( maar je bent ook meer van huis)

Dus kan wel voorbeeldvan mijn rooster plaatsen of mailen maar heb je niet veel aan.

• Mireille

Hoi Lisa!

Snap dat je graag een voorbeeld wilt hebben van de roosters, maar het is zo moeilijk die te geven! Dit omdat veel mensen vluchten aanvragen en je dus veel zelf bepaald. Als je europa vliegt weet je dat je omlopen hebt van 5/2 of 6/3, maar soms “knippen” ze die weken ook in kleine stukjes zeg maar…dus er is nooit iets vast zeg maar. Als je ica doet, dan weet je zeker dat je minimaal 3 dagen vrij bent na een vlucht.

Zal je toch een voorbeeldje geven van mijn rooster…

vrijdag heen en weer CPH

zaterdag heen en weer ARN

zondag heen en weer MXP

maandag naar ATH

dinsdag terug van ATH

dan 2 dagen vrij

vrijdag heen en weer CDG

zaterdag heen en weer LED

zondag vrij (hier dus 2 dgn werken, 1 vrij….)

maandag BON 6 dgn en dan 5 dgn vrij

na die BON heb ik 6 dgn een open rooster en daarna naar AUA voor 4 dgn, 4 vrij

Hoop dat dit je toch een beetje een idee geeft…Succes!

• lisa

Hoi Mireille!

Ja, zeker het wordt mij allemaal steeds duidelijker!! Bedankt voor je rooster. Het ziet er supergaaf uit! Als je die Europa vluchten hebt, hoe laat begin je dan meestal, en hoe laat ben je dan weer thuis? Of is dat ook weer heel verschillend?

In elk geval bedankt voor je hulp!

Groetjes, Lisa

• Mireille

Ha die Lisa,

Tja, ook die tijden verschillen enorm! Volgens mij is het vroegst dat je je moet melden voor een europa vlucht half 6, rond die tijd…en het laatste afmelden europa rond 2330/0000…weet t niet precies aangezien we nu een 7 blokken systeem hebben, en dus meer vroeger aanmelden en later afmelden hebben. Maar…het zal er niet ver vandaan zitten. Ik moet vrijdag om 1645 melden, en dan om 2205 afmelden. De dag erna om 1320 aanmelden, 1955 afmelden, etc… Al met al is het prima te doen, alhoewel ik meer een ica typje ben hoor, europa vind ik net een tienertour voor volwassenen, hihi. Weet zeker dat je het leuk gaat krijgen, want het is nu eenmaal een wereldbaan! Succes!!!!

• lisa

Hey Mireille!!

Bedankt voor de info!!!! Zulke tijden komen mij natuurlijk super goed uit. Ik haat het om om 09.00 tot 18.00 te moeten bijvoorbeeld. Dan is mijn hele dag weg. Ik werk liever ‘s ochtend heel vroeg, of ’s avonds of 's nachts….

dus dan zit ik wel goed????

Ik heb er ook echt heel veel zin in en ik weet zeker dat ik heel oud zou kunnen worden met mijn nieuwe superbaan!!!!

Nogmaals thanks.

Lisa