buitenlandse maatschappijen

• Eric

Even een paar vraagjes…….. Ik ben helaas na de tweede ronde niet aangenomen bij de KLM. Ik heb verder niet bij andere nederlandse maatschappijen gesolliciteerd. Mijn interesse ligt echter bij buitenlandse maatschappijen zoals Lufthansa, United Airlines of Continental. Ook omdat ik mijn talen spreek.

Ik heb gelezen dat Lufthansa en Continental nu ook stewards/stewardessen nodig hebben. Mijn vragen zijn:

Heb je bij de amerikaanse maatschappijen een “Green Card” nodig? heeft iemand daar ervaring mee ? En heeft iemand ervaring met sollicitaties bij Lufthansa en ook zijn aangenomen?? Heb gehoord dat ze graag nederlanders willen hebben.. Thx

• Evelien

Ik weet wel dat je bij de Amerikaanse maatschappijen (mits je in de USA gestationeerd wilt worden) je zelf verantwoordelijk bent voor alle visa en papieren. Iets wat flink in de kosten kan lopen. Zij sponsoren je over het algemeen dan ook niet om de juiste papieren rond te krijgen om voor hen te werken. Ik weet niet hoe het is als je in europa gestationeerd wordt/wilt zijn.

• Marko

Mag ik vragen waarom je niet bent aangenomen ? Ik ben ook niet door bij de KLm

Succes ermee, spreek jij vloeiend/ goed DUits / Amerikaans ?

gr. Marko

• Eric

hoi marco, ik ben niet door vanwege het rollenspel…… ik ging niet genoeg door op de problemen van de passagier….. ik had moeten vragen aan de passagier of er niet meer problemen waren, dan alleen zijn glas water in zijn schoot.

Waarom ben jij afgewezen?

Ik spreek vloeiend duits en engels, en jij? ben je ook van plan om bij hun te solliciteren?

• Marko

NOu heel simpel: Ongeveer het zelfde als jou! Ik was niet te enthouisast (over passagiers) en ik vertel maar paar zinnen over hen (dat ik graag voor hen er wil zijn en een leuke tijd wilt bezorgen en dat ze, -van boord gaan- tot snel ziens of graag terug willen komen- vonden ze te summier, te weinig inhoud! De rest was allemaal goed (presentatie, gesprek enz.) maar alleen dat niet!

DUS IEDEREEN DE GOUDEN TIP: VERTEL HEEL ENTHOUSIAST OVER DE PASSAGIERS, DESNOODS HERHAAL JE HET IEDERE KEER WEER, bijv. leuke ervaring op je werk ofzo en dat je dat graag wilt terugzien in je toekomstige werk of een leidinggevende functie hebt en ook graag hier wilt kleden en altijd voor de passagiers altijd willen zijn, (goede zinnen maken)

maar helaas.. Ik ga in september proberen bij Transavia. VInd jij dat niks Eric ?

Heel veel succes en de rest ook!

gr. Marko

• Eric

He Marco,

Ik ga het ook proberen bij Transavia en Martinair.. Maar ook zeker bij lufthansa. Ik zag bij anderde berichten dat je een eigen zaak gehad had enzo. Ik precies hetzelfde, heb een eigen zaak gehad, heb een toer. opleiding. heb in Australie gewoond, ben vier jaar reisleider geweest en ik spreek vier talen, maar het mocht niet baten, hoe oud ben jij eigenlijk??…

Veel succes nog ook en wie weet, zien we elkaar wel bij Transavia..;-)