sollicitatie

• dwinny

hellup ik heb binnenkort sollicitatie bij Adecco als stewardess.

Nou heb ik een bijna zwart mantelpakje, maar hoorde ik van anderen dat je dat juist niet aan moet trekken. Ik heb ook wel nette broeken enzo..

maar pff ik weet het ook niet. Iemand tips?

• esther

ik had voor mijn eerste gesprek

een beige broek aan met een topje en bijhorende cardigan en beige pumps aan, haartjes gewoon in een strak staartje

voor tweede gesprek had ik wel mantelpakje aan: rokje , hemdje en vest

• lieke

Hallo Dwinny,

Tijdens mijn sollicitatie was ik de enige die niet gekleed in een pakje (met event. das) en panties was. Gewoon een ribrokje met een donker blauw vestje en mijn haar los.

De rest van de groep was allemaal “pakkie deftig”en geen van allen gingen ze door naar de volgende ronde.

Dus…………..

Ik wil alleen maar zeggen trek iets aan waar je, je goed in voelt. Het gaat ook om je uitstraling.

Succes

• A

hallo,

Het is misschien een idee om eerst dit prikbord door te spitten want er staan iedere keer dezelfde vragen met antwoorden!

Dit onderwerp is ook al meerdere malen aan bod geweest!!!

Doe zowiezo een net pakje aan en ik raad zelf een rokje aan dat heb ik ook gedaan en dat komt wel het netste over! Vergeet niet in een toestel draag je ook een net rokje met panty en pumps!

Succes

• Marko

Belangerijkste is kleding waar jij op dat moment lekker in voelt maar vooral een goede presentatie geven, veel vertellen dat je ,,Het leuk vind om de passagiers naar de zin te maken, dat je er voor hen bent enz.

Je zelf vooral blijven maar evt. 2e ronde zou ik wel anders gekleed komen bijv. in mantelpakje!

Succes ermee

• missfly

Meid, ga gelijk lekker in het net!! Daar letten ze heeeeeeel erg op bij de KLM!! Gewoon een mooi broek-pak met een leuk blousje eronder en mooie pumps, haar opgestoken en voila!! Het kan best zijn dat je wordt aangenomen en je komt niet in een pak, heel goed mogelijks zelfs, maar als je het mij vraagt heb je als je in pak komt (broek of rok) gewoon een streepje voor!!

Suc6

• thom

Ik ben op mijn eerste gesprek (bij Content) in spijkerbroek met colbert gegaan. Vond het zelf best netjes. Toch kreeg ik aan het einde van de dag te horen dat ik bij KLM echt in pak moest gaan.(mocht dus wel door)

Dus mijn tip, je kunt beter gelijk netjes gaan, dan kan dat in ieder geval niet de reden zijn om je af te wijzen. Je zal maar net iemand treffen die hier heel zwaar aan tilt, is dan tooch zonde.

succes