R'dam-Schiphol...trein/auto?

• Mireille

He meiden,

Voor diegene onder ons die al werken als stewardess heb ik even een vraagje.

Hoe zou ik nou het beste naar Schiphol kunnen gaan.

Het komt mij in principe het beste uit met de trein, maar volgens mij is dit behoorlijk duur. En je krijgt maar max ?120,- reiskostenvergoeding volgens mij. Daar betaal je geen trajectkaart van!

Ik heb geprobeerd te berekenen wat ik kwijt ben voor een maand of jaar trajectkaart of evt een kortingskaart. Dit laatste geldt doordeweeks pas vanaf 09.00 uur 's morgens (maar wel in het weekend)

Misschien dan toch losse kaartjes betalen??

Ik heb geen idee hoe vaak in de week in naar Schiphol zal reizen.

Zijn er mensen met ervaring??? (evt vanaf andere plaatsen naar schiphol)

Ik hoor het graag!!

• Sonja

Hoi Mireille,

Ik ga vanaf schiedam met de trein naar schiphol. Dit scheelt me heel veel reistijd dan als ik met de auto zou gaan. Met de auto sta ik bij Rotterdam, Den Haag en op de a4 bij schiphol in de file. Als ik me bv om 08.30 moet melden dan zou ik met de auto zeker rond 06.00 uur weg moeten. Met de trein doe ik er maar 50 minuten over.

Ik zou de eerste paar keren eerst een trein kaartje kopen, kijken hoe het je bevalt en daarna pas evt een abonnement.

Suc6!

groetjes,

sonja

• Mireille

Heb jij een abonnement? Maand of jaar? Wat kost dat?

Krijg jij ook maar €120,-?

• missfly

Hoi Sonja,

Ik ga ook met de trein naar Schiphol vanaf Dordrecht. Mijn cursus start begin september, maar ben nog een beetje aan het twijfelen hoe ik dat inderdaad ga doen met die treinkaartjes!! Krijg jij een reiskostenvergoeding van de KLM en zo ja, wat is het maximum?? In mijn CAO staat alles nog in gulden-prijzen (heel handig) hoor iedereen wel over max. €120,- maar dat is toch bijna onmogelijk?? je moet toch gewoon je reiskosten vergoed kunnen krijgen?? heb jij een abonnement of koop je losse kaartjes??

Thanks alvast!!

Groetjes

• Pietie

Same problem here! ;-)

En weten jullie of je tijdens de opleiding ook reiskostenvergoeding krijgt bovenop de cursustoelage? Of moet je het met de cursusvergoeding doen? (dan blijft er namelijk erg weinig over!)

• missfly

bij mijn registratiedag heb ik geinformeerd en daar vertelden ze me dat je inderdaad ook een reiskostenvergoeding krijgt!! Beter iets dan niets zullen we maar zeggen, toch!! Dit moet je echter wel eerst zelf voorschieten en krijg je vervolgens na een maand terugbetaald! het maximum is 40 km geloof ik!

• Pietie

Pfjiew, blij dat te horen, dat scheelt inderdaad weer iets! Begon me al bijna ernstig zorgen te maken om mijn financiën. ;-)

• cin

Hi iedereen,

Misschien is het handig om het verschil tussen reiskostenvergoeding en tegemoetkoming in de reiskosten te noemen.

Een reiskostenvergoeding is vaak een gehele vergoeding.

Tegemoetkoming in de reiskosten (wat KLM hanteert) is een bedrag om je dus tegemoet te komen in je onkosten voor het reizen. Dit gaat idd naar aantal km verwijderd van SPL en daar zit een maximum aan.

Groeten

• Mireille

Heb jij een abonnement? Maand of jaar? Hoeveel kost dit?

• missfly

Ik ga voor het begin van de cursus een abonnement aanschaffen! Ik kom uit Dordrecht, dit is meer dan 90 trajecteenheden en kost dus € 298,- per maand! Hiervoor kun je als ik het goed begrepen hebt ook met de bus reizen! Het is een hoop geld (maar losse kaartjes kwam uit om € 600,- per maand, excl busreis naar station) en je max. vergoeding van de KLM zal denk ik ongeveer € 125,- zijn (tot 40 km) dus iets van je eigen loon zal altijd aangetast worden, waar ik het overigens niet mee eens ben!! De vereiste, wat ik heb begrepen is binnen een straal van een uur bij Schiphol wonen, en de reisvergoeding dekt maar tot 40 km ofzo!!