niet mee eens Eveliena (levenservaring e.d)

• Marko

NOu levenservaring/ werkzaamheden tellen echt niet mee want ik heb veel gereisd, paar landen gewoond, al me functies kwam ik in aanraking met gasten/ klanten, diverse cursussen gevolgd (en diploma`s behaald) zoals psychologie, sociale vaardigheden, spreek 4 talen, en nog 2 minder vloeiend, heb in paar landen gewoond, eigen zaak al gehad dus is geen kritiek voor / over jou maar ben net zelf afgewezen bij de KLM dus ik ben het echt niet met je eens dat levenservaring/ de werkzaamheden niet het belangerijkste is want die bezit ik ook….

En wil dit graag tegen anderen zeggen , voordat zij dat wel denken bij jou geplaatste bericht en nogmaals; Is geen pers. aanval hoor!

Succes allemaal!

gr. Marko

• Evelina

Beste Marko,

Zoals je in mijn stukje ook hebt kunnen lezen, staat dat IK dat zo ervaren heb en als je de topic's terug kunt lezen zijn meerdere mensen afgewezen op het feit van' jong ‘zijn en nog niet zoveel werk /en ’levenservaring'.

Een aantal malen schrijven mensen ook dat ze zijn afgewezen op hun presentatie/ uitstraling.

Je kunt gewoon pech hebben, per slot van rekening moet je je in 3 minuutjes waar maken om verder uit te kunnen leggen waarom jij nou leuk en goed bent om bij KLM dat werk te kunnen doen.

In het laatste geval kan het ook nog zo zijn dat jouw gezicht de selcteur gewoon niet aanstaat en houd het gewoon op en kan je daar op dat moment verder niet veel aan doen.

Ik hoop dat je met je volgende sollicitatie meer geluk hebt om het werk wat je leuk lijkt toch nog te kunnen doen.

Groetjes Evelina

• Cheryl

Ik ben het wel eens met Eveliena. Levenservaring telt absoluut mee. Misschien ben jij op andere gronden afgewezen, misschien was je te doortastend, intimiderend of te oplossingsgericht. Er zijn natuurlijk meerdere redenen waarom mensen worden aangenomen of afgewezen. En ik weet uit ervaring dat KLM juist heel erg selecteerd op levenservaring. Maar weet je wel waarom je bent afgewezen? Ik kan me niet voorstellen dat het alleen maar op basis van je olevenservaring is.

• esther

Adecco of content geeft toch altijd de reden mee waarom je er niet bij bent..??

bij mijn eerste ronde was er iemand en die werkte in een hotel al enkele jaren..

en hij was er ook niet bij omwille van:

hij niet emaptisch genoeg was met het beroep, hij ging er te “droog” overheen

hadden ze dit bij jou ook niet gezegd?

komt wel goed marco, er zijn nog mensen die afgewezen zijn op dit forum

je moet miss je “fouten” onder ogen durven zien en niet denken dat je perfect bent voor KLM

ik ben de eerste keer ook afgewezen bij KLC en voelde mij toen ook heel :(

mr probeer het gewoon nog even bij transavia of een andere maatschappij!!

• Pietie

Tja, ik denk ook dat levenservaring absoluut een pre is. Het zal echter geen harde eis zijn. Wat wel een harde eis is, is dat je je Nederlands goed beheerst. Ik zie dat je (Marko, no offense) erg veel taalfouten maakt in de berichten die je hier plaatst. Ik zou me zomaar voor kunnen stellen dat je daar op bent afgewezen….

• esther

piete ff een “persoonlijke” vraag voor je :-)

wanneer begon jij met de cursus?

esther

• Pietie

ik moet nog beginnen!! :-) (in november)

• esther

ah oke

wanneer juist?

ik 16/11

• Pietie

ik één dag eerder: de 15e!

kan niet wachten…..

nog gefeliciteerd trouwens dat je bent aangenomen!(jij bent toch de dame met het charmante accent? ;-))

• esther

ja die dame ben ik inderdaad :-)

je zal me dan snel herkennen aan mijn accentje

ah jammer een dagje eerder anders hadden we misschien samen gezeten

ik zie je daar dan wel eens

moet nog wel medische keuring doen (5sept) en kleding passen de 22ste

esther