Hallo, kan iemand mij vertellen hoe het nou precies in elkaar zit als je voor 40 uur wordt aangenomen, bij de KLM als flight attandent .Tellen dan alleen de uren die je daadwerkelijk gevlogen hebt of zit ik er nu helemaal naast.
Alvast bedankt!
ja, dat zou ik ook wel eens willen weten….
En eigenlijk zou ik ook wel eens een voorbeeld van een 100procent rooster willen zien….
Ik ben 5maanden geleden moeder geworden….wil graag gaan vliegen maar wil natuurlijk ook weten of het “te doen is” qua niet thuis zijn enzo….
Eigenlijk had ik natuurlijk al veel eerder moeten gaan vliegen omdat je na 3jaar parttime kunt vliegen en dat is met kids ideaal…
Hoi Jack,
Toen ik die vraag stelde aan een ervaren stewardess zei ze “vergeet je sociale leven maar de eerste periode” en zolang je Europa moet vliegen ben je gewoon heel druk en heel veel weg. Lees maar eens de verhalen verder op deze pagina.
Zodra je ICA mag vliegen heb je meer rust tussen tijds. Ik kan me bijna niet voorstellen hoe je dit met een baby moet combineren. Dat werkt alleen als je iemand hebt die altijd inzetbaar is (een partner of een aupair).
Heel veel succes, ik heb besloten om er gewoon voor te gaan en ik kijk wel hoe het allemaal combineert. A.s. woensdag 6 september heb ik mijn gesprek bij de KLM, daarna maar afwachten.
Hoi Lieke, ik heb geen baby meer maar kinderen in de leeftijd van 5,8 en 12 jaar en ben nu werkzaam in de horeca met ook erg verschillende tijden dus daar ben ik niet zo bang voor. ik kan me alleen niet voorstellen dat ze alleen je ëchte “vlieguren”rekenen.Vell succes de 6e laat ff horen hoe het gegaan is.
groet jack
Nee ze rekenen met een schema van ongeveer 5 dagen op en 2 dagen vrij. In die 5 dagen worden dan je vluchten gepland. Je krijgt van te voren te horen hoe dit schema er per week uitziet. Dus heel veel plannen ver van te voren is er gewoon niet bij.
Het kan ook zijn dat je pas de 2de dag van je 5 dagen wordt ingeroosterd dat betekend dan 4 dagen werken. Op het moment dat je voor de KLM gaat werken krijg je ook toegang tot een werkschema overzicht hier kan je zelf ook aangeven wanneer je een dag vrij wilt.
Mag ik je ook een vraag stellen? Hoe oud ben jij?
Ik was ook eerst bang voor mijn leeftijd (zie een aantal onderwerpen hiervoor) maar dat was geen bezwaar. Ik ben 43 en ken iemand die 46 is en door naar de 2d ronde. Maar zelfs met 51jaar!! prima dat vind ik een goede zaak. De gemiddelde leeftijd van aanname bij de KLM is nu 35 heb ik gehoord. Dat betekend veel vrouwen met ervaring en levenswijsheid, het wordt nog gezellig met al die meiden op bestemming. Laat ons ook ff weten of je erdoor bent.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?