Aangenomen na 2e ronde

• Babet

Hey,

ik ben gelukkig aangenomen na de 2e ronde. Heeft iemand nog ervaring met het veiligheidsonderzoek als je al op een luchthaven werkt, gaat het dan sneller misschien?

Ik moet nu heel wat regelen, maar wanneer kan ik verwachten op cursus te gaan? Ik sta nu op de wachtlijst van KLC. Weet iemand dit?

Ook is mij verteld dat ik een Rotterdams accent heb, en dat het handig is als ik naar een logopedist(e) ga. Iemand hier ervaring mee?

Voor de rest succes als je nog moet, en idd wees jezelf en wees duidelijk en praat netjes. Je moet het wel echt willen.

Groetjes Babet

• danielle

Gefeliciteerd. Ik heb net mijn sollicitatie plus motivatiebrief gestuurd. Is het zo dat als ze je geschikt achten, ze je bellen voor een eerste gesprek?

• Babet

Hey Danielle,

ik weet eigenlijk niet hoe ze reageren als je via de site reageert. Ik ben zelf namenlijk op de open dag geweest en daar direct mijn cv ingeleverd en het eerste gesprek gehad. Daar werden ook mensen alleen op hun cv afgekeurd, dus lijkt het mij wel logisch als je wat in je cv zien dat ze je bellen voor een afspraak.

Ik weet ook haast zeker dat het goed is om enthousiast te reageren aan de telefoon, want wat ik gehoord heb, is dat ze die reacties ook in je file zetten.

Succes en ik hoop dat het wat wordt.

• danielle

dankje wel! Mag ik vragen wat jij hebt gedaan hiervoor? Ik heb een aantal jaren al veel projecten gedaan in het buitenland, spreek veel talen en vind dat ik heel hulpvaardig, sociaal, enthousiast en sportief ben. Ik hoop dat het wat wordt.

Hoe gaat het nu voor jou verder?

• Babet

Hey ik ben op dit moment nog grondstewardess.

Ik moet nu bellen om afspraken te maken, uniform, arbo medische keuring en mijn papieren opsturen voor antecedentenonderzoek en veiligheidsonderzoek. Zodra dit alles goedgekeurd is, wat ik begrepen heb, dan gaan ze een plek zoeken voor aanvang cursus.

Als ik het zo lees heb jij al veel ervaring opgedaan. Weet gewoon wat je gaat vertellen bij je gesprek, bereid je goed voor, dat helpt echt. Zeker bij een 2e gesprek. En weet het antwoord op de vraag: waar haal jij voldoening uit?

• danielle

Dank je wel voor de info en mocht ik door zijn, dan zal ik me goed voorbereiden. Vond je het leuk om als grondstewardess te werken? Hoe lang heb je dat gedaan? En was dat ook voor de KLM? Ik laat wel weten hoe het mij vergaat. Groetjes, D

• Kirsten

Hallo Danielle,

ik heb ook via internet gesolliciteerd (bij de cityhopper). Ik heb na bijna twee weken een brief gekregen waarin staat dat ik door ben naar de 1e ronde. Ik moet bellen om een afspraak te maken.

Succes

Groetjes Kirsten

• danielle

Dank je voor de reactie en dan zal ik maar rekenen op een week of twee voor ik wat hoor. Spannend! Had jij ook meteen je sollicitatie brief in Engels toegevoegd plus CV en foto? Succes en laat even horen hoe je eerste gesprek is verlopen tezijnertijd.

• Kirsten

Ik had ook een brief in t Engels, CV en mn pasfoto erbij gedaan. Ik heb vanmiddag gebeld en ik mag 19 september op gesprek komen. Als ze me vertellen dat ik door mag naar de 2e ronde heb ik gelijk die middag het gesprek nog. K hoop zo dat ze me aannemen!

Groetjes

• danielle

Mooi! Heb jij zelf gebeld naar hen? Ik heb alleen een bevestigingsmail terug gekregen maar verdernog geen reactie. Welk nummer moet ik bellen als ik meer wil weten over mijn sollicitatie? Alvast bedankt en succes, D