wachtlijsten

• amanda

Een vraagje voor degenen die inmiddels bij KLM Cityhopper werken of aan de ini zijn begonnen: hoelang hebben jullie op de wachtlijst gestaan voordat jullie konden beginnen aan de opleiding?

Ik vroeg me namelijk af of deze wachtlijsten net zo lang zijn bij KLC als die bij de KLM..

alvast bedankt!

• Dominique

Dag Amanda,

Ik weet al sinds eind april ongeveer dat ik aangenomen ben bij KLC en sta nog steeds op de wachtlijst! Bij mij komt dat omdat mijn veiligheidsonderzoek nog steeds niet binnen is. Duurt nu al 4 maanden. Heb in het buitenland gewoont en daar schiet het niet op. Heb al wel mijn uniform mogen passen deze week. Misschien dat ik dan sneller aan de opleiding mag beginnen zodra het veiligheidsonderzoek binnen is.

Heb jij alles al binnen? Zo niet moet je er zelf bij de Marechaussee achter aan. Zo ja, dan is het wachten op een plekje voor een van de opleidingen. Het kan ook zo zijn dat je ineens eerder mag beginnen omdat iemand afhaakt…het is dus moeilijk te zeggen hoe lang je moet wachten…het kunnen allerlei redenen zijn!

Heb geduld zou ik zeggen! Het is makkelijker gezegd dan het te hebben want dat van mij raakt af en toe welleens op…

Succes!

Groetjes,

Dominique

• amanda

bedankt voor je reactie! Ik zit nog in de sollicitatieprocedure. Maar ik vroeg het mij dus gewoon af. Je hoort nl. altijd dat de wachtlijsten bij de KLM zooo lang zijn en ik weet niet hoe dat bij de KLC zit.. Weet jij ook hoelang de andere die aangenomen zijn (afkomstig uit / wonend in nederland) gemiddeld moesten wachten?

Nog sterkte met het wachten!

• danielle

Even een vraagje, heb jij online gesolliciteerd of op de open dag? hoe snel had je je gesprek?

• amanda

Hoi Danielle,

ik heb online gesolliciteerd maar werd pas na 2 weken gebeld, en jij?

• danielle

Online gereageerd mer brief in Engels, CV en foto. Nu dus maar wachten…….

• Dominique

Hoi,

Ik het niet zo veel contact met anderen. Ik lees vooral wat er hier op het forum staat en ik krijg het gevoel dat het voor iedereen anders is. Wachtijden kunnen erg verschillen afhankelijk van het feit of je veel vehuisd bent, of dat bij een gemeente wel/niet alles op een rijtje staat of dat iemand min of meer snel meewerkt aan het veiligheidsonderzoek. Sommige wachten 6 maanden en anderen 2…dus het is moeilijk aan te geven…ik heb er niet veel ervaring mee.

Het enige wat ik zeker weet is dat je sneller kunt beginnen als niet in het buitenland hebt gewoond!

Groetjes,

Dominique