Wat als je zwanger wordt???

• marjan

Stel je hebt gesolliciteerd en inmiddels een jaarcontract en je raakt zwanger….

kan je het dan verder vergeten bij de KLM, of heb je ook bepaalde rechten????

Ik weet dat je de eerste drie jaar fulltime moet vliegen, maar stel je voor dat dit je overkomt? Daar zullen toch wel oplossingen voor zijn hoop ik? Iemand die hier iets over kan zeggen ( iemand die werkt bij KLM bijvoorbeeld). Alvast bedankt!

• maaike

Ik zou het geen goed idee vinden om tijdens je jaar contract zwanger te worden. Als je voor onbepaalde tijd een contract hebt ben je safe

• missfly

Dan ben je wel safe, maar als je binnen die drie jaar zwanger raakt (voordat je partime kunt gaan werken) is het niet zo dat KLM je een partime contract hoeft aan te bieden….. en fulltime werken met een baby lijkt mij ook niet handig!! Dus dan is stoppen de enige mogelijkheid (voor de meesten dan) Wel zijn ze verplicht je zwangerschapsverlof te betalen!!

• lisa

Als je op korte termijn graag een baby wilt, zou ik gewoon even wachten. Maar als je al vliegt en je wordt binnen je contract zwanger, dan zoekt KLM een functie voor je op de grond. Maar of KLM daar blij mee is…. ik denk het niet.