Jet!!

• lisa

Hoi Jet,

Nog even een paar vraagjes hoor! Je schreef over ouderschapsverlof na een jaar, wat moet ik mij daar bij voorstellen? En ik heb dus de medische keuring gehad, en ik heb een datum om te passen, maar hoe gaat het met de rest; visum, vaccinaties, pasjes. Stuurt KLM je daar weer een brief over?

Groetjes, Lisa

• Jet

Ik heb nog ouderschapsverlof van een kind over. Dat betekent dat ik na een jaar (eerst vast contract binnen natuurlijk..) ofwel 15 maanden 80% kan gaan vliegen of 9 maanden 67%. Ik ga kiezen voor het eerste, dan spreid je het beetje uit en zingen we die drie jaar vanzelf wel uit. Ik blijf niet fulltimen omdat ik ook een man met een behoorlijke drukke baan heb.

Ongeveer maand of twee van te voren (cursus) krijg je gefaseerd allerlei stukken en brieven toegstuurd, dat wijst zich vanzelf. Daar staat alles in over visa, je vacccinaties en allerlei arbeidsrechtelijke info over bijvoorbeeld je opleiding. daarnaast krijg je paar modules (ik zag dat iemand het over leerboeken had maar dat is echt teveel gezegd) die je moet leren van te voren (stelt niet zo veel voor) plus je rooster en dergelijke. Alles wijst zich vanzelf, maar het is wel handig om enige tijd (paar weken) van te voren vrij te zijn. Ik was gelukkig al tijdje vrij en de kids gewoon onder de opvangpannen dus ik had alle tijd, maar het kost allemaal heel erg veel tijd (de voorbereidingen dus)

Wil je nog meer weten??

groetjes Jet

• lisa

goh… als ik jou niet had… haha

Ja, ik heb nog een vraag. Ik heb 3 kids en nog nooit ouderschapsverlof gehad.

Hoe zit het dan met mij?

En nog een vraagje,,, mijn paspoort is over een half jaar verlopen, is het dan handiger om nu alvast een nieuwe aan te vragen?

Thanks!!! (alweer…)

• Cheryl

Ik wil je sowieso adviseren om een nieuw paspoort aan te vragen, nu is misschien wat vroeg. Maar je moet een geldig paspoort hebben om te werken natuurlijk. Wanneer begin jij met de cursus?

• lisa

j, dat lijkt me ook. Dan ga ik tzt maar een nieuwe halen…

Ik begin 22 december met de cursus. Jij???

• Cheryl

Ik heb net gisteren mijn introductiedag gehad. Mijn cursus begint de 26e. Het begint nu echt spannend te worden, het komt nu ineens zo dichtbij. Wel een gek gevoel toen we gisteren in een toestel stonden, daar staan wij ook over een tijdje. Mijn boeken net binnen gekregen, ik ga maar meteen aan de studie!!

• claudia

Hoi Jet!

Ik zou graag wel iets willen weten. Is de cursus die je krijgt in het Engels of Nederlands. En dan heb ik he tmet name over de les en leerstof. Nederlandse literatuur leert toch wat sneller dan engels vandaar…

en hoe zit dat bij Arkefly/ Martinair? Transavia???

IK hoor graag vna jullie

doeg

• Jet

He Lisa,

Voor ieder kind heb je tot het 8e levensjaar recht op ouderschapsverlof, dat betekent dus voor jou dat je na een jaar fulltimen aansluitend al je ouderschapsverlof kunt opsouperen. Dus bijvoorbeeld drie maal 9 maanden 67%, nou dan heb je de 3 jaar volgemaakt en kun je gaan parttimen, bofkont! Nou ja, anders gooi ik er halverwege ook nog een baby tussendoor (aaaahhhh grapje, jij hebt er toch drie!!)

Alleen voor het crewvisum heb je al een paspoort nodig die nog minstens een half jaar geldig is dus ik zou eind november een nieuwe aanvragen dan ben je ruim op tijd.

Een van die modulen (english on board) is dus in het engels, die andere twee in het nederlands, wel veel engelse termen uiterraard. weet natuurlijk niet wat je hierrvoor hebt gedaan, maar is echt niet moeilijk!

• esther

jet misscchien een domme vraag

mr praktisch :-)

draag je tijdens de opleiding gewoon makkelijke kledij, of moet je je uniform al dragen?

• Marko

Succes dames, xx