2e ronde..

• Babette

Hallo allemaal! Wederom weer zo'n ‘vervelende’ vraag waar ik maar beter de site voor door kan spitten maar ik vind dit toch wat fijner zo!

Ik heb dinsdag mijn 2e selectie gesprek vd KLC. 1e ging prima, engels was goed, 3 vinkjes maar toch.. heeft iemand dit gesprek gehad en wil mij even verder helpen aan wat info? Krijg ik meer engels? Waar letten ze op? Ik ben nog van de open dag.. ik heb er meerdere gezien.. is er inmiddels al iemand aangenomen?

Mucho Danki, Babette.

• Irene

Hey Babette,

Ik heb ook op de opendag van KLC gesolliciteerd, mocht een paar dagen erna op het tweede gesprek en vorige week heb ik gehoord dat ik aangenomen ben! Mits alle formulieren en keuring in order zijn natuurlijk. (uniform passen en medische keuring heb ik 20 sept). Tijdens mijn tweede gesprek hoefde ik geen Engels te spreken, alles in het Nederlands. Ze vroegen aan mij veel over mijn persoonlijkheid (goede en minder goede eigenschappen), en voorbeelden uit je werk/ studie. Ik vond mijn gesprek best goed gaan maar had toch ook weer mijn twijfels.. een tip: blijf eerlijk! Niemand is perfect en ik ben ook gewoon mezelf gebleven en dat is echt het beste advies. Bereid je natuurlijk goed voor dmv het opstellen van vragen, dat heb ik ook gedaan en bedenk voorbeelden waaruit dat blijkt. Waaruit blijkt dat je flexibel bent etc.

Ik wens je veel succes dinsdag!

Gr,

• Babet

Hey

ik ben ook aangenomen op voorwaarde dat de rest wat er nog geregeld moet worden goed is. Inmiddels heb ik alles opgestuurd en moet ik ook op 20sep kleding passen. Als ik later pas kon zou ik ook een aantal cursussen later geplaatst worden. Nu wil ik natuurlijk zo snel mogelijk aan de slag. Er start een cursus op 2nov en op 23 nov, okt haal ik niet meer omdat het uniform 5weken duurt.

Nog meer mensen die waarschijnlijk op deze data starten???

Groetjes Babet

• missfly

Had mijn uniform binnen 2,5 week!! Was ook snel ergens tussen geplaatst om te starten met de cursus en moest ergens tussendoor mn uniform passen! dus laat de start van je cursus niet afhangen van je uniform!!

• Soy

Hi Babet,

Mag ik vragen hoe jij weet dat je waarschijnlijk deze data kan starten? In mijn brief stond dat ik vooralsnog op een wachtlijst geplaatst wordt, nu heb ik ook alle papieren enzo opgestuurd maar weet nog niks van een eventuele startdatum van de opleiding. En zoals ik begrijp uit je verhaal: kan je zelf inderdaad aangeven dat je bijv pas later wilt beginnen (bv dec/ januari) ivm met je huidige werk bijvoorbeeld?

Thanx,

Groetjes

• Babet

Hey Soy,

in mijn brief stond inderdaad ook dat ik op de wachtlijst stond.

Omdat ik twee keer met personeelszaken gebeld had om de afspraken door te geven heb ik gewoon even gevraagd, wanneer ze ongeveer verwachten dat ik op een cursus kan. Ik mocht ze er niet aan ophangen, heel begrijpelijk maar dan heb je een idee.

En met je huidige werk heb je als het goed is bij het tweede gesprek op moeten geven hoe lang je opzegtermijn is.

Groetjes Babette