Vakantiedagen klm

• Dennis

Als je de arbeidsvoorwaarden in vogelvlucht leest zie je dat je 35 + 4 dagen in totaal hebt (dacht ik, zit nu op mijn werk dus weet het niet precies meer). In eerste instantie dacht ik dat is mooi dan heb je bijna 8 weken.

Maaarr het is een continu bedrijf en de weekenden tellen gewoon mee als vakantiedag…tja je bent niet anders gewen maar dat betekend dus 5 weken vrij en dus niet 8 ;-)

en ik heb gehoord dat de planning mbt tot de periode vrij streng is en stel dat je 3 weken weg wil dit best wel eens niet zou kunnen en dat je dan maar 1 week weg kan.

Wie kan hier meer oververtellen?

Bedankt!

• Pietie

Hmmm, dat zet aan het denken. Ik dacht namelijk ook mooi 8 weken….

Toch denk (hoop) ik niet dat het klopt wat jij zegt. Je wordt immers niet aangenomen op basis van een 7 daagse werkweek maar op basis van +/- 5 dagen werken oftewel gemiddeld 40 uur.

Daarnaast heb ik begrepen dat je de zowel in de winter als in de zomer een verlof krijgt toegewezen van 3 weken. Dat is in totaal dus al 6 weken!

5 weken zou wel erg belabberd zijn. :-(

• Dennis

Voor mij maakt het niet uit, wil gewoon heel graag gaan werken als steward maar het is toch altijd goed om dit soort dingen even van te voren te weten. Is er hier een KLMér die wel weet hoe het zit?

• ramon

wat dennis zegt, dat klopt hoor. je krijgt 5 weken vakantie. dus als je een week vrij bent, dan neem je 7 dagen op.

• Pietie

dat is dan een behoorlijke tegenvaller :-( (voor mij althans)

• Dennis

Ja dat valt even tegen he. In de luchtvaart kennen ze geen weekend ;-) toch wel goed om te weten

Misschien kan je wel eens een maand onbetaald verlof opnemen?

Dus eigelijk komt het er op neer dat je maar 2 maal per jaar 3 weken weg kan. Moet je dan ook 3 weken of kan je ook voor bvb een week weg gaan?

• Cheryl

Houd er wel rekening mee dat ze meestal een reis met veel reisverlof voor je regelen voor je vakantie, waardoor je toch meer dagen hebt. En je zomerverlof kun je niet splitsen, maar je winterverlof wel, dus 2 weken in november bv en 1 week in februari. Het is ook mogelijk om onbetaald verlof te nemen inderdaad.

• Dennis

Zelf ben ik fotograaf en het lijkt me fantastisch dit werk te combiberen met fotografie. Ik houd van mensen zowel om te fotograferen als hun verhalen…denk dat je in een vliegtuig zat gekke verhalen hoort. Maar stel, als het geld geen probleem is natuurlijk, je wil de hele maand mei onbetaald verlof kan dat dan?…of is dat pas na een aantal jaar?

• cin

Je vraagt het gewoon aan dennis, en als productie het toelaat, dan heb je gewoon vrij. Heb zelf bijv vorig jaar dec en jan vrij gehad….was echt heerlijk!

Daarnaast: je hebt veel vrije dagen, echter inderdaad tellen de weekenden mee. Meestal heb je 1 gewoon weekend ervoor en daarna gaan je dagen tellen, echter als je bijv een reis hebt gemaakt waarvoor je 5 dagen vrij krijgt, dan beginnen je vakantiedagen pas daarna….dus zo slecht is dat toch niet?

Anders gewoon een regelmatige baan zoeken….en blij zijn met 20 dagen per jaar……

• Dennis

Bedankt cin en anderen voor de informatie! Ik denk helemaal niet dat het slecht is. Voor mij is een ding duidelijk ik wil vliegen….zit nu op mijn werk en denk..wegwezen hier ;-) Onderweg fotograferen en mijn droom is om ooit bvb over een paar jaar docemantaires te gaan maken. Als je dan bij de klm onbetaald verlof kan opnemen is dat helemaal super natuurlijk..mits het past in de planning natuurlijk.