Aan Missfly

• Marko

Ik ben natuurlijk telefonisch goed doorgekomen anders kwam ik niet op gesprek bij Adecco mr ok! Het kan gebeuren.. Hun moeten ook streng zijn.. Het had niks geholpen wat ik op dat moment kon gebruiken tijdens me cursus psycholgie en dat je hbo en goed verdiend (=ergens anders en dat je dan een treetje lager moet werken: vind ik ook niet erg ! )

Ik wil graag werken daar.. EN dat is het toverwoord! Als je echt iets graag wilt moet in hun straatje passen en dan lukt het wel! De juiste uitstraling moet je hebben! Ik vind het nog steeds erg frappant! DIe ander ejongen vond ik zo goed spreken maar werd wel als 1e op het matje geroepen en toen ik ook moest komen Wist ik al hoelaat het was! Alle vrouwen door! (Ik wou gewoon weten wie er nog meer zou afvallen= MAar er kwam niem. meer uit het gebouw lopen) Dus ik pakte me paraplu want die dinsdag regende het erg hard en harder! Die dag was dus letterlijk en figuurlijk in het water gevallen ;)

Ze zeiden ook aan de telefoon! Als je z`n gesprek voert wat je door de telefoon doet dan maak je een grote kans!

BIj mij was Het gewoon:

,,Ik vertelde niks over de passagiers, VOlgens hen niet te enthousiast.. EN wat ik vertelde waren volgens hun 2 korte zinnetjes.. Voor de rest klopte alles zeiden ze maar Akrefly en Transavia heb ik me hoop op gevestigd! En als ik daar niet binnenkom heb ik me best gedaan en ligt het gewoon aan mij: heel simpel ben ik er niet geschikt ervoor! Ik ben het ook niet gewend teleurstelling (in me werk dan he! ) OF niet doorgaan naar een 2e ronde of afgewezen te worden Dat is ook erg belangerijk. Op dat moment weet je niet hoe je daar mee moet omgaan en sorry Als ik wat bot of wat dan ook overkwam hier op het Prikbord! Handige tips staan hier op, voor mij misschien net te laat ;)

OVer Het beter Engels spreken in woord en in geschrift vond ik nog de beste tip. Dat ik daar zelf niet aandacht.

Ik weet wel uit betrouwbare bronnen dat KLM Arrogant is enzo Niet dat ik dat vind (maar ik heb 2 vrienden waaronder me neef) die werkt bij KLm! Tenminste ik bedoel dan: ,,Dat hun de beste, grootste zijn zeg maar,

IEdereen heel veel succes met de sollicitaties! Ik hoop dat jullie het wel redden want het lijkt me een fantitsche baan en werkse voor diegenen die er nu werken.

gr.

• Marko

ik zal nog beter controleren ik typ te snel (arke fly) Dus komt niet goed, correct nederlands over! MOet het nog beter nakijken, sorry.. EN niet als excuus hoor. Ik heb zelf in paar landen gewoont waar ik soms voor lange tijd geen Nederlands meer sprak en alleen maar spaans, frans en soms Engels! SOmmigen kennen dat wel! Als je weer terugkomt moet je weer wennen aan de Nederlandse taal maar ik zal het eerst goed nakijken voor dat ik het hier neerzet.. Anders komt het heel stom over net of je niet goed Nederlands kan spreken of schrijven terwijl het toch me moedertaal is en me examenvak was.

gr. En succes nogmaals voor iedereen die sollicitaties heeft of rondes!

• missfly

Super, Marko…

De belangrijkste eigenschap van een steward heb je: Vriendelijkheid!! Weet zeker dat je kans komt, omdat je het echt graag wilt!! En wie echt graag iets wilt, die lukt het ook!! Succes met alles

• Marko

Hihi.. dat zeiden ze ook tegen mij alleen dat ene punt mr genoeg erover joh.. Ik heb gewoon niet gehaald, maar vind het alleen heel krom dat het over 1 punt gaat terwijl dat niet zo was en als ik al die andere verhalen hier lees v.d afwijzingen dan denk ik ook weleens! Oja.. pr. dag iedereen Je moet eens weten hoe vriendelijk ik ben ;)

Ik wil geen steward om te reizen wat bijna iedereen wel wil of voor doet want heb zelf al veel gereisd! Heb een zwarte tas vol met ervaringen en belevenissen maar gewoon voor de passagiers er te zijn! Hun laten genieten , EN dat begint bij de steward/ stewardess! Had dat dagboek van een Steward gelezen, nou vond het niet echt wat hebben maar ok!

gr.

• Evelien

Hoi Marko,

Ik heb even je verhaaltjes doorgelezen en mij valt één ding op. Volgens mij heb ik het ook al eerder gezegd, maar ik wil het alleen als tip meegeven voor toekomstige sollicitaties.

In bijna elk stukje wat je hier over dit onderwerp post benadruk je behoorlijk dat je zoveel levenservaring in het buitenland hebt, dat je zoveel talen spreekt, dat je Nederlands niet goed is omdat je heel veel in het buitenland hebt gewoont en daar vaak geen Nederlands sprak. Allemaal heel herkenbaar. I have the same history. Nederlands is ook mijn tweede en niet mijn eerste taal. Dat is Engels en voor mijn 16e was ik nog nooit in Nederland geweest. Allemaal gebeurd, allemaal prima en het is mijn verleden, maar ik loop er niet zo mee te koop.

Waarom niet? Dat zal ik je uitleggen. Ik heb in die paar jaar dat ik nu in Nederland woon gemerkt dat dat lang niet (vaak helemaal niet) gewaardeerd wordt door veel Nederlanders. Mensen zien het als opscheppen en kunnen niet begrijpen dat je niet op wil scheppen, maar dat het je verleden is en dat je niet kan zeggen dat je in Lutjebroek op de basisschool hebt gezeten, want dat heb je niet. Ik kan me voorstellen dat als je er in een sollicitatie gesprek ook zo mee te koop loopt dat dat negatief uit kan pakken. HELAAS! Ik heb het heel bewust voor me gehouden en tegen de tijd dat ik echt aangenomen ben en hopelijk bij KLM werk is het misschien een keer tijd om er af en toe even wat over te laten vallen. Voor die tijd niet.

Helaas is het zo en ik baal er ook als een stekker van, want mijn verleden wordt, net als dat van jou, door veel Nederlanders (uit jaloezie???) niet geacccepteerd. Ik ken heel veel expats en die hebben allemaal hetzelfde verhaal en het ligt dus niet volledig aan jou.

Ik hoop dat je snapt dat ik het niet vervelend bedoel, louter en alleen als tip. Verder heb ik ook geen enkel persoon hier op de prikpagina persoonlijk aan willen spreken en is het zeker niet de bedoeling dat mensen zich aangevallen gaan voelen. Het is alleen maar mijn ervaring en een tip die ik Marko mee wil geven. Ik heb hier, ooprecht, niemand mee op de tenen willen trappen!

Groetjes Evelien