Nadelen van vliegen?

• Ingrid

Ik hoor echt alleen maar voordelen van vliegen als stewardess, maar wat zijn nou de nadelen? Zjin er dingen waarvan je zegt: Pfff nou zo leuk is het niet!

• Kim

Kerst/oud&nieuw.. niet bij je fam. kunnen zijn… veel achter elkaar werken.. vervelende/agressieve pax, helemaal kapot zijn en soms geen zin meer hebben om aardig te blijven.. leuk al die landen hoor, maar soms kom je niet verder dan het airport….. HET IS OOK ZWAAR WERK!

• Ingrid

En dan de voordelen? haha

Komt het vaak voor dat je amper de airport afkomt? Of is dat alleen Europa?

• Kim

Het kan soms voorkomen.. het is ook maar net wat je wilt.. Voordelen zijn natuurlijk ook de leuke pax, die er gelukkig meer zijn;) Vele reizen, veel contact met de mensen, het is leuk en leerzaam. Veel wisselende collega's.. (wat soms ook minder leuk kan zijn als je iemand ontmoet die je erg mag), ipb'en, het feit dat je in een vliegtuig zit, een wereld gaat voor je open!:) (tsja, ik hou van vliegen)

• Marko

Ik zeg dat niet omdat ik niet ben aangenomen mr ik vind het juist niet erg om met feestdagen te werken: Natuurlijk mis ik wel me vrienden/ familie maar ik wil graag offers brengen en er voor gaan ;) Ik heb zelf heel veel gevlogen.. BIjna de hele wereld (af) gereisd en ik zag er nooit echt nadeel aan alleen als de airco het niet doet. gr.

• esther

ik denk dat het zware gaat zijn: de jetlags

heb er zelf nog niet echt ervaring mee

mr ken mensen die al vliegen en die er niet echt tegen kunnen

zullen we moeten ondervinden :-)

maar idd zoals marko ook al zei:

vliegen met feestdagen vind ik ook niet echt erg, heb de afgelopen 4jaar altijd al gewerkt met nieuwjaar

misschien als ik later kindjes heb dat ik natuurlijk wel van gedachten verander

• Evelien

Hoi Marko,

Ik vroeg me af of je mijn reactie in jou topic aan Miss Fly nog gelezen hebt. Just curious…

Groetjes Evelien

• Lon

Wat dacht je van:

weinig tijd voor sociale contacten. Wanneer jij vliegt zijn zij aan het werk en wanneer zij een leuke barbeque aan het houden zijn op een zomerse zaterdagavond dan lig jij op bed omdat jij je al om 02.30 uur mag melden.

Dat je wel wílt sporten maar dat je het soms van lamlendigheid niet op kan brengen.

Dat je zeker niet in teamverband kan sporten aangezien je niet op vaste tijdstippen ergens kan zijn

Wisselende tijden, die breken je op.

Standby diensten. Het is best stressie om de hele dag of nacht met de telefoon in je hand te zitten met de wetenschap dat ie elk moment af kan gaan.

Echt, het is hartstikke leuk het vliegen en ik zou niet anders meer willen maar er zijn zéker nadelen. Op de een of andere manier kon ik er ook nooit een bedenken tijdens een solligesprek. Nu ik vlieg weet ik beter; het is soms best aanpassen en ook even op de tanden bijten… (maar dat weegt niet op tegen alle andere leuke dingen!)

Groetjes Lon

• StewardEmirates

Tijdens een stopover in SIN moest een keer de airco.. Dat was een ramp, naarmate de pax binnenkwamen werd het alsmaar warmer.. Vlug maar even flesjes water uitdelen, alleen moet je wel lopen en nogeens opletten dat het zweet niet door je blouse heen drijft haha…

Zeurende pax zijn soms vervelend, vooral op een lange vlucht…. Die mensen heb je er nu ook eenmaal bij.

Het ligt puur aan de airline of je nog van het vliegveld afkomt, wij zeker wel!! Bij budgetairlines zoals Trans is dat practisch nihil.. Verder vind ik korte afstandsvluchten best vervelend, dat gehaast met de trolley door het gangpad, daar hou ik niet van, eten en drinken al weggrissen voordat de pax het al op hebben omdat je moet landen!

• Ingrid

Hmm… sociale contacten zijn toch wel belangrijk voor me, maaaar je hebt toch ook wel vaak een paar dagen vrij? Toch best aardig wat “vrije tijd”? Of hebben jullie dat gevoel niet zo?

En eenmaal op de bestemming hoe gaat dat? Ben je niet vaak zo kapot (van bijv jetlag), dat je daar ook meer slaapt dan actief ben? haha