Jippie !!!

• jessica

Hallo Allemaal,

ik heb vandaag mijn eerste gesprek bij Content gehad, en ik mag door naar de tweede ronde!!!

Het viel inderdaad allemaal reuze mee, en de tips op deze site hebben me heel erg geholpen!

Als het goed is krijgen we binnen 4 weken een uitnodiging van KLM voor het tweede gesprek….spannend!!!

• G

Gefeliciteerd! Jouw weekend kan niet meer stuk :) Wat zal je blij en opgelucht zijn!

Nog gekke/interessante vragen gehad bij content?

Liefs!

• andress

Wat leuk zeg voor je,. HOop dat je alles haalt,

pr. weekend en gr. Marko

• Han

Hoi Jes,

Top voor je zeg!! Moet a.s woe bij Content, nog enige tips voor me? Wat had je aan, was je heel netjes?…. Toj, toj, toj verder ;-)

• jessica

hoihoi,

Ik zou idd wel netjes gaan, een net pak zou ik zeker doen! haren netjes, make-upje op..

Ik had nl. wel de tip gekregen van de dames om bij het gesprek bij KLM in ieder geval lippenstift op te doen.

Wat ik moeilijk vond was dat ik als achtste of zo aan de beurt was met mijn presentatie en dan heb je dus al een aantal keer jouw verhaaltje voorbij horen komen. Maak je daar niet druk om, vertel gewoon je verhaal, kijk de mensen die er zitten aan, ook de selecteurs, praat duidelijk verstaanbaar en enthousiast.

Verder, zorg dat je veel voorbeelden kunt geven over situaties uit je werk :

- heb je wel eens een aanvaring met een klant/gast gehad? Wat deed je toen , hoe reageerde de gast.

- meningsverschil met collega's en hoe ga je hiermee om, enz enz..

-slechte eigenschap, en geef een voorbeeld hoe je hiermee om gaat

Ook vroeg ze aan me wat mijn drijfveer was. Dat vond ik zelf de moeilijkste vraag..waar word je gelukkig van, wat motiveert je in het algemeen..

Maar, ik ben gewoon mezelf gebleven, heb goed nagedacht voordat ik antwoord gaf en dat was voldoende..

Ook het engels vond ik reuze meevallen, al is het wel moeilijk om zomaar iets te gaan vertellen, dus zorg dat je een paar dingen voorbereid waarover je kunt vertellen..

Al met al viel het me reuze mee, lees de topics hier nog eens door, want daar heb ik in ieder geval veel aan gehad,

Succes !!! en laat ff weten wat het is geworden ?

groetjes, jessica

• Evelien

Whiehoe!!! Goed hooor Jessica, geniet maar extra veel van je weekend meis!

• Nicole

Hee Jessica,

Gefeliciteerd joh! Echt spannend!

Hee zo'n voorstelrondje hoe lang duurt dat bij de meesten, had je soms het gevoel dat sommige al met 1 minuut klaar waren? En moet je staan of zitten?

• jessica

wij waren met 11 of 12 personen, en we zaten in een U-opstelling. Je moet voor de groep gaan staan en je presentatie doen.

Geloof me , die drie minuten zijn om voordat je het weet. Er waren er inderdaad een paar bij die maar een minuutje hadden gepraat, maar die lagen er dan ook uit….

Laat je niet beinvloeden door het feit, dat je al een aantal keer ongeveer hetzelfde verhaaltje als dat van jezelf heb gehoord, doe gewoon je ding, kijk de mensen aan en het belangrijkste is dat je zelfverzekerd en enthousiast over komt!

Probeer ook een luchtige opmerking er door heen te gooien, ik ben bv. begonnen met de opmerking dat ik de enige aanwezige met een zachte gggg was , dat konden ze wel waarderen.

succes en laat ff wat weten!

• Nicole

en dan vertel je hoe je heet, je hobby's, werkervaring en dat je graag je hobby reizen met het stukje serviceverlenen wil combineren (hihi) en dan wat eigenschappen van je waardoor jij denkt dat je geknipt ben voor de functie…

Dan stukje Engels? hoe lang is dat? en waar ging het bij jou en de mede sollicitanten over?

Hoe lang duurt daarna het 1op1 gesprek?

Heb me wel goed voorbereid, denk ik! Praat al avonden Engels met m'n vrienden, haha… pffff!

• jessica

Je krijgt je engelse test tijdens je persoonlijk gesprek. Ik heb maar ongeveer 5 minuutjes engels gepraat. En je kunt eigenlijk zelf bepalen waar dat over gaat, over je weekend of over je hobby's ….

Ik zou niet te veel uitweiden over hobby's e.d. maar heel concreet vertellen waarom jij c.a. wilt worden, waarom jij daar heeeel geschikt voor bent en waarom je voor KLM wilt vliegen.

Het 1 op 1 gesprek duurt ongeveer een half uur, incl. de test engels. En je hoort meteen of je op gesprek mag bij KLM (althans ik heb dat meteen te horen gekregen).