administratie voor aanvang opleiding

• esther

hallo

ik heb nu mijn brief (bevestiging opleiding ed) al enkele keren gelezen en ik heb er nog wat vraagjes rond:

1: er staat voor niet -nederlandse: dat we een nederlands Burgerservice nummer moeten hebben

- wat is dit?

- waar moet ik dit aanvragen en hoe?

2. ook staat er of we de uitslag al hebben van onze veiligheidsonderzoek burgerluchtvaart van de konink. marechausse, zo niet moeten we contact op nemen

- dit is, neem ik aan , enkel voor nederlandse mensen?

Moesten we hier zelf voor zorgen ,dacht dat KLM uit zichzelf een veiligheidsonderzoek deed

of moet ik zelf nog een bewijs van goed gedrag en zeden binnenbrengen??

zo ja waar dan?

3. het visum kan ik blijkbaar ook in belgie aanvragen, bij deze paragraaf staat wel vermeld dat we een engelse versie van 'in dienst verklaring" moeten voorleggen..

Welk papier is dit juist, gewoon je contract van opleiding, of moet je zelf een tekst opstellen?

SORRY voor al deze vragen mr ben een ramp in al deze dingen , en belgie is soms toch wxat anders dan NL :-)

alvast bedankt!!!

• jeroen

Ester ,

Enkel vraag 1 kan ik denk ik beantwoorden , omdat ik zelf nederlands ben en in belgie woon , dus van beide op de hoogte ben , ik denk dat ze het sofi nr bedoelen , sociaal fiscaal nummer , vergelijkbaar met ons rijksreg nr , dat is voor de belastingen , normaal gezien kun je kiezen , of te wel belastingen betalen in belgie , maar dan houd je van het brutoloon niks over. Dus het beste is sofi nr aan vragen in nl , normaal de plicht van de werkgever. Dan ben je eigenlijk grensarbeider…

greetz

jeroen

• esther

krijgt iedereen zowizo een bericht thuis gestuurd over het veiligheidsonderzoek??