Nee, natuurlijk is het geen TOP baan. Wel blijven relativeren alsjeblieft! Een TOP baan is er een waarbij je eigen baas bent, daar succes mee hebt en ook nog eens TOP verdient.
Je moet het gewoon leuk vinden om het andere mensen naar hun zin te maken. Je krijgt te maken met allerhande mensen en allerhande stemmingen, zowel bij passagiers als bij collega's. Je kunt te maken krijgen met eenzaamheid op de route. Je krijgt te maken met tijdsverschillen. Je werkt wanneer een ander vrij is en andersom. Vrienden en familie denken al gauw “oh, die is er toch niet” en houden dus geen rekening meer met je. Je lijf protesteert tegen het werken in een drukcabine en tegen het slapen tegen je bioritme in. Strakke procedures, regels, punctualiteit. Daarnaast heb je bij sommige maatschappijen ook nog een sterke hierarchie. Ik weet niet wat je gedaan hebt tot nu toe maar als je een regelmatig leven wilt en je wilt altijd weten waar je aan toe bent dan is dit niets voor jou!
Maar ik zal je verklappen dat ik het, na zeven jaar, nog steeds TOP vind ondanks het bovenstaande en nog veel meer. Je raakt gewoon geinfecteerd.
Als je nog verder van gedachten wilt wisselen, dan hoor ik het wel. Succes!