voorbereiding 2 selectie KLM

• Amani

Hallo allemaal,

Na een zenuwachtige voorselectie bij Adecco, ben ik nu uitgenodigd voor het 2e gesprek bij KLM. Ik ben heel erg nerveus, want ik wil deze baan ontzettend graag. Waardoor ik nu bang ben het helemaal fout te doen tijdens de selectie.

Kan iemand mij vertellen hoe ik mij het beste kan voorbereiden en wat ik allemaal kan verwachten van het gesprek. Wat voor rollenspel staat mij te wachten?

Ik waardeer het als jullie me kunnen helpen.

Bedankt!

Amani

• esther

ik zou voro het rollenspel niet te veel zorgen maken!!

en een gouten tip!!

de selecteurs weten echt van deze forums en dat alles wordt gedeeld

aan mij vroegen ze onmiddellijk van welke cases heb je al weet, want we zien het onmiddellijk of je je al hebt kunnen voorbereiden of niet en is enkel mr nadelig

heb toen ook eerlijk gezegd (en denk dat ze dit echt appreciëren ) welke cases ik al had gehoord en ze bedankten mij voor mijn eerlijkheid en ze hebben mij een vrij goede case gegeven.

Ook moet je weten, op dat moment dacht ik van oooh jeeeezus wat moet ik nu voor oplossing aanbieden MAAR

1. je krijgt enkele opties die je kan aanbieden op papier en dus mag gebruiken

2. je weet tenslotte idd de regels en wetten niet en dit vinden ze niet erg, je creeërt je eigen “wereldje” op dat moment, ze zien gewoon hoe je omgaat met deklant en hoe je reageert…

het gesprek loopt ongveer hetzelfde als bij adecco, eerlijk gezegd vond ik het gesprek bij adecco “erger” dan bij KLM

ik heb niet het gevoel gehad van OOOHHhhhh zwijg nu aub

dus niet te veel stressen , de selecteurs waren echt kalm (bij mij toch)

zat op dat moment met een keelontsteking en kreeg amper heldere woorden uit mijn keel.. En ze vroegen me regelmatig of het nog ging of ik even wilde pauzeren..

DOE HET GOED!

• esther

OEI SORRY VOOR FOUTJES

gouden tip dus :-) en nog andere foutjes die ik heb geschreven

was wat snel om te posten

• carola

Hoi Esther,

Hoe was jouw engelse gesprek bij KLM? Stellen ze vragen of moet je zelf je verhaal vertellen? en zo ja, wat was de vraag aan jou?

• esther

bij KLM kreeg ik de vraag, Hoe hebt u dit gesprek voorbereidt…

ik heb denk maar 10 min moeten spreken, amper

• carola

10 minuten? Das best lang. Ik zou in 1 minuut klaar zijn over te vertellen hoe ik me heb voorbereid. Wat heb jij allemaal gezegd als ik vragen mag (in Nederlands hoor, haha)

• esther

mja was niet alleen over dat hoor

ff denken is allemaal zo snel voorbij gegaan :-)

ja gewoon dat ik wat gelezen heb op het internet o.a. dit forum verteld, wat vraagjes gesteld aan een vriend zijn zus, zij vliegt ook

niets speciaals hoor

en was denk nog geen 10 min :-) kan het niet echt meer zeggen

mr ze hebben nog vragen gesteld ivm met hun vraag mr weet ik echt niet meer

als je ze nog niet echt zeker zijn van je engels vragen ze wat dingen bij, niet moeilijk hoor

• carola

Oh nou dat valt mee… Kan ik ook wel wat op verzinnen idd!

En je rollenspel was dat moeilijk? Zal ook wel meevallen, want je mag je voorbereiden toch!? en je moet kiezen uit een aantal opties?

Wat vond je erger Content of KLM?

• esther

(ik heb bij adecco mijn eerste ronde gedaan)

Voelde me veel rustiger bij KLM

hangt nu misschien ook van je selecteurs af?…

laat het rollenspel gewoon op je afkomen, komt echt goed!!

was mijn grootste ansgt

omdat ik van mezelf weet dat ik geen goeie ben voor rollenspellen uit te voeren

heb in mijn opleiding veeeleeee rollenspellen gehad en was er als de dood voor

en toch heb ik het er goed van afgebracht bij KLM :-)

mijn min(werk)puntje was STEEDS U zeggen; ik gebruikte soms je

• carola

Nou ik laat het maar lekker op me af komen! Ik zou alleen liever het gesprek al morgen hebben,dan ben ik ervan af! haha

Weet je al wanneer je aan je opleiding mag beginnen?