hallo,
ik heb al verschillende keren de term ipb gelezen maar wat
is dat nou precies en hoe werkt het ? en is het alleen als je werkzaam bent
in de luchtvaart of een bepaalde maatschappij ?
groetjes evelina
Ik meen dat als je 6 maanden in dienst bent bij de KLM, mag IBP-en.
Dat betekent tegen gereduceerd tarief vleigen, Indien Plaats Beschikbaar aan boord.
En dit weet je op het laatste moment als je bij de gate staat.
Met wie en hoeveel je mag vliegen, weet ik niet precies.
Bij Transavia hanteren ze ook het IBP systeem en dat is dan alleen voor Transavia vluchten. Ik meen dat je als Transavia-er pas met de KLM mag IPB-en als je een bepaalde contractsvorm of functie hebt.
Groetjes
Het verschilt per maatschappij wanneer je mag IPB-en, maar volgens mij is het inderdaad na 6 maanden in dienst binnen de maatschappij en na een jaar of vast dienstverband mag je met andere maatschappijen IPB-en.
De algemene regel is dat je 1 iemand mee mag nemen, ligt er ook een beetje aan waar je heen gaat, bij sommige maatschappijen mag je alleen familie meenemen, dus dat is wel even het navragen waard !! Ik werk bij Martinair en mag bij KLM dus alleen familie meenemen.. beetje minder, maar dan ga ik gewoon met een ander, wel met een onweg, maar ja
Volgens mij is het bij elke maatschappij gewoon onbeperkt hoor.. je mag zo vaak IPB-en als je wilt !
groetjes
Larissa
IPB'en is een van de secundaire arbeidsvoorwaarden. Dit geldt zowel voor vliegend personeel, als voor bijvoorbeeld kantoorpersoneel.
Meestal kun je IPB'en als je 6 maanden in dienst bent.
Vb. als je bij KLM werkt, dan kun je met alle lijndiensten van KLM/Air France IPB'en, maar ook met alle dochterondernemingen, zoals bijvoorbeeld Martinair, maar ook bijv Northwest en Continental etc.
De actieve KLM'er heeft IPB recht, maar ook de man of vrouw waarmee je getrouwd bent, geregistreerd partner mee bent of een samenlevingscontract mee hebt, en jullie kinderen.
Daarnaast heb je de mogelijkheid om mensen mee te nemen die niet je partner of kinderen zijn, bijv je ouders of broers/zussen via het companion systeem. De actieve KLM'er mag 2 keer per jaar 2 mensen meenemen. (dus je partner kan niet iemand meenemen, aangezien dit niet de actieve werknemer is).
Je krijgt dan wel een verlaagd nummer, en de kans om te blijven staan wordt dus groter.
Als je nog meer over IPB'en wilt weten, dan staat er veel info op:
http://stewardess-ipb.startpagina.nl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?