Aangenomen bij KLC

• Leen

Joehoe!! Ik ben officieel aangenomen bij de KLC :-) Ik mag 23 november beginnen met de opleiding. Nog meer mensen die deze dag beginnen?

Voor diegene die al bij KLC vliegen: klopt het dat de opleiding ruim 4 weken duurt? en niet 3 zoals op de site staat beschreven.. (op de opendag hadden ze het over 4 weken namelijk). En wie kan mij wat vertellen over de opleiding bij KLC? Ben erg benieuwd en kan niet wachten om te gaan beginnen :-)

Gr,

Leen

• danielle

gefeliciteerd! Had jij op de open dag je eerste gesprek?en hoe ging het tweede?ik heb maandag mijn eerste gesprek. Hoe lang heb je gewacht tot je kon beginnen met opleiding?

Succes en veel plezier

• cin

Opleiding zal rond 4 weken zijn, je krijgt allerlei trainingen over werken aan boord, flight safety etc. Daarnaast heb je tijdens je cursus trainingsvluchten op de verschillende types. Veel plezier!!

• Dominique

Hoi Leen,

Gefeliciteerd! Ik ben ook aangenomen bij KLC en begin 2 November! Nog even geduld en dan krijg ik alvast materiaal thuis om in te studeren! Heb mijn uniform al gepast en kan het 31 Oktober (introductiedag) gaan halen samen met mijn ID en parkeerpasje. Ik ontmoet dan ook mijn nieuwe collegas die samen met mij aan de opleiding beginnen. Heb er erg veel zin in! Wanneer is jouw introductiedag?

Heb je al meer mensen ontmoet op dit forum die op dezelfde dag beginnen? Ik nog niet..!

Loop nu mijn schoenen in en probeer zo veel informatie over opleiding, werkervaring, etc… te lezen op dit forum! We zullen elkaar vast wel een keer ontmoeten. Als nieuwe collegas zullen vast wel met Kerst en Oud en Nieuw ergens anders moeten vieren!

Tot gauw,

groetjes,

Dominique

• Leen

Hoi Danielle,

Ja inderdaad, ik had mijn eerste gesprek op de opendag, meteen die woensdag erop mijn tweede en een week later hoorde ik dat ik aangenomen was (onder voorbehoud van keuring etc). Toen heb ik gelijk alle formulieren moeten opsturen en afspraken gemaakt voor uniform en medische keuring. Afgelopen woensdag had deze twee afspraken en afgelopen vrijdag werd ik al gebeld dat ik nu officieel echt ben aangenomen en dat ik dus kan starten met de opleiding.

T Tweede gesprek was pitiger dan het eerste, (geen engels stukje) maar men ging dieper op mijn antwoorden in, ze vroegen door, ze vroegen voorbeelden en het ging voornamelijk over mijn vorig/huidig werk en over mijn persoonlijkheid.

Heel veel succes maandag!! Hoop dat het helemaal goed komt!!

Hou me op de hoogte he,

Gr

Leen

• Leen

Hey Dominique,

Ja daar ga ik ook wel vanuit, kerst en oud&nieuw zal waarschijnlijk ergens anders gevierd moeten worden, opzich wel jammer aangezien ik vorig jaar in Zuid Afrika zat in deze tijd en dus ook niet thuis was. Maar ik weet dat dit er nu eenmaal bijhoort he! Niks aan te doen :-) Nee, ik heb nog geen andere mensen ontmoet op dit forum die ook de 23e starten, aan de tel. zeiden ze dat ik 2 dagen ervoor mijn introductiedag had, dus de 21e, ook dan zal ik alles krijgen wat jij vertelde. Ik ben echt benieuwd naar het leermateriaal, het uniform passen was trouwens ook helemaal geweldig haha.

Ja ik denk ook zeker dat we elkaar wel eens tegenkomen in the air, ik wens je alvast heel veel plezier met de opleiding en ik benieuwd wat je ervan vind! Kan trouwens niet wachten om mijn huidige baan op te zeggen haha,

Groetjes, Leen

• Elke

Hoi Leen,

Ik begreep dat ze je bij het eerste gesprek bij KLC gelijk meten. Is dat met of zonder schoenen?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Elke

• Leen

Hoi Elke,

Ik werd eigelijk pas echt opgemeten bij de medische keuring (zonder schoenen). Bij het 1e gesprek moest ik een formulier van te voren invullen met de vraag: wat is je lengte. Bij het tweede gesprek niks over gehoord en pas bij de medisch keuring werd ik dus pas echt door iemand anders gemeten..

Hoezo? Denk je dat je te klein of te groot bent??

Gr,

• Elke

De max lengte voor KLC is 1.78 begreep ik en ik ben 1.77. Dus op zich pas ik er wel in (zonder schoenen ;-) ..) In de brief stond dat ik tijdens het eerste gesprek gemeten zou worden.

Wanneer heb jij je eerste gesprek gehad en hoeveel tijd zat er ongeveer tussen het eerste en het tweede?

Groetjes.

• Leen

Hey elke,

Zie mijn een na laatste reactie: zaterdag op opendag 1e gesprek, woe erop 2e gesprek, 6 dagen erna uitslag.

Succes en fijn dat je niet te lang bent ;-)