Jammer Elke...

• Han

Hey Elke,

Bedankt voor je vriendelijke reactie! Scheize voor je zeg dat je bent afgewezen, ik kreeg wel de indruk dat het eem comme si comma ca verhaal was. Ik weet in ieder geval nu dat ik vooral niet op de feiten vooruit moet lopen… Heb je vrede met hun verklaring of heb je het idee dat er meerdere dingen zijn waardoor je bent afgewezen… Ik bv ben vietnamees nu heb ik eigenlijk nog nooit een aziatische dame gezien in zo'n apenpakkie….;-) maar kan me voorstellen dat ze me daar ook niet zomaar op af kunnen wijzen…

In ieder geval veel succes verder en wie weet lukt het over een poos toch weer.. Heb je nog goeie tips?

Gr Han

• Elke

Hey Han,

Blijf gewoon op elk moment jezelf. Je moet niet in hun plaats proberen te denken of whatever…gewoon jezelf blijven. Let tijdens het rollenspel wel op dat je je voldoende inleeft in de situatie van de klant en ga daar ook echt in mee. Dat willen ze erg graag (en deed ik dus blijkbaar te weinig).

Vraag maar raak als je nog wat wilt weten.

Wanneer moet je eigenlijk gaan voor je tweede gesprek?

Groetjes,

Elke.

P.S. Ik heb echt wel al meisjes van Aziatische afkomst in het KLM Blauw gezien!!! Dus maak je daar nou maar niet druk om!

• cin

Hi Han,

Er zijn zeker aziatische mensen in dienst…en nog vele andere nationaliteiten, dus maak je daar niet druk om! Heb collega's uit alle delen van de wereld :-)

• Han

Hey Cin en Elke,

Nou doet me deugd om te horen dat er wat kleur rondloopt bij KLM….;-)….ik had eigenlijk ook niet anders verwacht! Heb ze zelf alleen nog nooit gezien.

Elke, ik ben in afwachting op mijn uitnodiging. Enig idee hoelang dit ongeveer kan duren? Ik moet je zeggen dat ik er wel vertrouwen in heb, ben eerder bang voor de medische keuring :-S… Ik mis namelijk 1 cm lengte maar in mijn paspoort staat 1.58..best scheize dus.

Cin, wat leuk dat je voor KLM vliegt. Heb je het leuk? En vlieg je allang?

Bedankt ladys voor jullie reactie's

• cin

Haaai, ja heb het prima naar mijn zin, vlieg inmiddels al weer heel wat jaren, en ga straks mijn decennium vieren :-)

• Elke

Hey Han,

Bij mij duurde het ongeveer drie weken voor ik bericht kreeg, en dan nog eens drie weken tussen het bericht en het gesprek zelf. Maar dat is een beetje afhankelijk van persoon tot persoon denk ik. Er zijn er ook die al na een week gebeld werden. Wanneer heb je je eerste gesprek gehad?

Groetjes,

Elke.

• Han

Hey Elke,

Heb afgelopen woe 20 sep mijn gesprek gehad… Ben dus erg benieuwd. Ik vraag me af of ik die andere meiden, van de selectierondes, dan weer tegenkom. Zou gezellig zijn, waren aardige meiden. Ben jij nu voor andere maatschappijen aan het werk? Ik las gister op arkefy/tui reizen dat ze host/hostess zoeken. Lijkt je dat niets? Ik hoor het wel..:-)

Groet Han

• Elke

He Han,

Ik ben in elk geval niemand tegen gekomen van de eerste ronde. Bij het tweede gesprek waren we met zn drie. Maar je mede sollicitanten zie je enkel in de wachtruimte en nog even wanneer je het rollenspel moet voorbereiden. De rest is allemaal apart.

Wat andere maatschappijen betreft, ik ben nog aan het rondkijken. Mijn interesse gaat nu vooral uit naar KLC. Arke lijkt me ook leuk maar hun bruto loon ligt erg laag. Ik vind het niet erg om loon in te leveren, dat zal ik sowieso moeten als ik stewardess wil worden want heb nu een best aardig betaalde baan, maar het moet natuurlijk wel haalbaar blijven. De rekeningen blijven iedere maand ook gewoon binnenstromen en zal ze toch moeten betalen…. ;-)

Het is dus nog een beetje zoeken. En anders volgend jaar weer KLM… ;-)

Groetjes,

Elke