OPLEIDING SERVICE AGENT!!

  • ELIZA

    Hallo,

    Binnenkort start ik met de opleiding Service Agent (SA). Nu hoop ik dat iemand mij het een en ander over de opleiding kan vertellen.

    Ik heb namelijk de volgende vragen:

    -Is het de bedoeling dat je van een groot aantal landen de landen en daarbij behorende hoofdsteden kent en weet aan te wijzen op de landkaart?

    -Moet je van alle landen de vliegvelden met hoofdsteden weten?

    Bijv. Gran Canaria=Las Palmas = LPA

    -Is het moeilijk om in het Engels de opleiding te volgen?

    -Hoe groot is het slagingspercentage? Vallen er veel mensen af?

    -Is de opleiding zwaar?

    Ik hoop op al mijn vragen een antwoord van jullie te krijgen, alvast enorm bedankt!!

    Verder iedereen veel succes met de opleiding en misschien tot ziens!

    Groetjes,

    ELIZA

  • Cattje

    Hoi Eliza,

    Maak je geen zorgen, er uit vallen gebeurt bijna niet, je moet de landen en hoofdsteden en hun topografische kennis weten, maar dat is niet moeilijk, even voor gaan zitten. Aan het eind is er een test. Dan mag je de hal in gaan; mag je alleen floorwalken en DOPpen (je weet vast wel dat is), na een week of twee krijg je de check in cursus. Als alles goed gaat krijg je na een half jaar de pieren-cursus en mag je bij de gates assisteren en de transferbalie doen. Succes met alles en tot op de werkvloer!

  • ELIZA

    Hey Cattje,

    Bedankt voor je antwoord! Kun je me ook nog vertellen hoe het zit met die afkortingen van bijvoorbeeld de vliegvelden vb Las Palmas LPA etc etc. Moet je deze codes ook allemaal kennen??

    Verder dus na het topografische deel van de opleiding (= dit dan het allereerste deel van de opleiding?) ga je floorwalken en DOPpen? Weet wel wat de bedoeling is met Floorwalken, maar DOPpen, nee, wat is dit??

    Verder doe je dit dan 2 weken begrijp ik uit je info en dan krijg je de check in cursus.. is dit erg moeilijk??

    Welk deel van de cursus wordt dan in het Engels gegeven??

    Ben je hierna dan klaar, krijg je dan een eindtoets ofzo??

    Dat je na een half jaar pieren cursus krijgt lijkt me ook erg leuk, dit hoort er sowieso ook bij? Of is er maar een aantal mensen die dit mogen doen??

    Ben wel erg nieuwsgierig en ik hoop dat je me hierop ook nog antwoorden kunt geven.

    Werk je allang als SA??

    Many thanx

    ELIZA

  • ELIZA

    Auteur: ELIZA (193.173.12.—)

    Datum: 26-09-2006 14:48

    Hey Cattje,

    Bedankt voor je antwoord! Kun je me ook nog vertellen hoe het zit met die afkortingen van bijvoorbeeld de vliegvelden vb Las Palmas LPA etc etc. Moet je deze codes ook allemaal kennen??

    Verder dus na het topografische deel van de opleiding (= dit dan het allereerste deel van de opleiding?) ga je floorwalken en DOPpen? Weet wel wat de bedoeling is met Floorwalken, maar DOPpen, nee, wat is dit??

    Verder doe je dit dan 2 weken begrijp ik uit je info en dan krijg je de check in cursus.. is dit erg moeilijk??

    Welk deel van de cursus wordt dan in het Engels gegeven??

    Ben je hierna dan klaar, krijg je dan een eindtoets ofzo??

    Dat je na een half jaar pieren cursus krijgt lijkt me ook erg leuk, dit hoort er sowieso ook bij? Of is er maar een aantal mensen die dit mogen doen??

    Ben wel erg nieuwsgierig en ik hoop dat je me hierop ook nog antwoorden kunt geven.

    Werk je allang als SA??

    Many thanx

    ELIZA

  • Cattje

    Hi,

    Ik werk zo'n 2 jaar nu op de grond bij PH.

    even antwoord op je vraagjes; DOP = Drop Off Point, dit zijn incheckbalies die alleen bagage innemen en dus verder niet inchecken. Zoals je weet zit KLM in vertrekhal 2, vertrekhal 2 is van balierij 9 tot en met 16. Elke balierij is anders ingedeeld, 9 is inchecken voor grote groepen, balie rij 10 en 11 zijn voor buisenessclass en mensen met een elite frequent flyer card ( dit zijn mensen die zovaak vliegen dat ze steeds punten kijgen, net als airmiles zeg maar,ze beginnen met een ‘lege ’ blauwe kaart, dan wordt het zilver, dan goud en en dan platinum, maar dit krijg je wel op de cursus). balie rij 12 is DOP, dus alleen bagage afgiftepun, 13 is gewoon incheck, 14 en 15 DOP en 16 weer gewoon incheck. Dit veranderen ze om de zoveel tijd, dus het kan zijn dat als jij gaat werken dat het dan weer anders is ingedeeld.

    Voor zover ik het mij herinner is de cursus gewoon in t Nederlands, maar sommige lesmateriaal is in t engels. Maak je er geen zorgen over, het is echt niet moeilijk, als je er maar voor gaat. Aan t eind krijg je inderdaad op de computer een toets, je kan een score van 100% halen, ik geloof dat vanaf 70% voldoende is. Anders heb je ook nog een herkansing. Deze toets is idd het kennen van de afkortingen en topografische liggingen.

    De check in cursus die je dan krijgt is niet persé moeilijker, want je kan al DOPpen, dit is een extra handeling erbij. Normaal gesproken na een half jaar de pierencursus, maar ik heb begrepen dat nieuwe groepen deze nu eerder krijgen.

    Succes verder!