Hi,
Ik werk zo'n 2 jaar nu op de grond bij PH.
even antwoord op je vraagjes; DOP = Drop Off Point, dit zijn incheckbalies die alleen bagage innemen en dus verder niet inchecken. Zoals je weet zit KLM in vertrekhal 2, vertrekhal 2 is van balierij 9 tot en met 16. Elke balierij is anders ingedeeld, 9 is inchecken voor grote groepen, balie rij 10 en 11 zijn voor buisenessclass en mensen met een elite frequent flyer card ( dit zijn mensen die zovaak vliegen dat ze steeds punten kijgen, net als airmiles zeg maar,ze beginnen met een ‘lege ’ blauwe kaart, dan wordt het zilver, dan goud en en dan platinum, maar dit krijg je wel op de cursus). balie rij 12 is DOP, dus alleen bagage afgiftepun, 13 is gewoon incheck, 14 en 15 DOP en 16 weer gewoon incheck. Dit veranderen ze om de zoveel tijd, dus het kan zijn dat als jij gaat werken dat het dan weer anders is ingedeeld.
Voor zover ik het mij herinner is de cursus gewoon in t Nederlands, maar sommige lesmateriaal is in t engels. Maak je er geen zorgen over, het is echt niet moeilijk, als je er maar voor gaat. Aan t eind krijg je inderdaad op de computer een toets, je kan een score van 100% halen, ik geloof dat vanaf 70% voldoende is. Anders heb je ook nog een herkansing. Deze toets is idd het kennen van de afkortingen en topografische liggingen.
De check in cursus die je dan krijgt is niet persé moeilijker, want je kan al DOPpen, dit is een extra handeling erbij. Normaal gesproken na een half jaar de pierencursus, maar ik heb begrepen dat nieuwe groepen deze nu eerder krijgen.
Succes verder!