Inside info please

• Marjolein

Hallo luitjes..

Graag zou ik jullie wat willen vragen over de functie grond stewardess..ik zit erover na te denken om dit werk ook te gaan doen en zou er graag eerst wat meer over willen weten!

Ben je als 20-jarige nog te jong om naar deze functie te solliciteren?

Hoe vaak in de week draai je bijvoorbeeld een nachtdienst?

Wat wordt er van je gevraagd kwa Engels niveau? Ik heb Havo t/m 4e klas gedaan en daarna een 4 jarige MTRO opleiding..is mijn Engels dan voldoende, of hebben jullie vóór het solliciteren ook extra cursussen gevolgd?

Ik heb stage gelopen bij de ANWB en bij een reisbureau, waar ik vervolgens ook een half jaar in dienst ben geweest, is dat voldoende ervaring denken jullie, om in aanmerking te komen voor deze functie?

Kunnen jullie een indicatie geven over de verdiensten voor mij als 20-jarige?

Hoe ziet een werkdag er voor jullie uit?

Welke werkzaamheden doe je zoal op een dag, behalve inchecken.

Wat voor diensten draai je bijvoorbeeld volgende week, wat voor tijden?

Loop je echt zo gigantisch veel?

Ik hoorde ook dat het werk behoorlijk stressvol moet zijn, leer je hiermee om te gaan tijdens de interne opleiding?

Ik stel wel heel veel vragen, maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen als grond steward(ess)..

Alvast bedankt!

Groetjes mayo..

• esther

ik kan enkel antwoorden op je vraagje ivm leeftijd

KLM moet je 21jaar zijn

en transavia is verlaagd heb ik hier ergens op forum gelezen weet niet juist bij welke post..

• esther

transavia 18jaar , heb het gevonden ;-)

• Marjolein

Oh..ok..Ik begrijp dat jij stewardess bent waarschijnlijk! hi hi..

Ik kon er niks over terug vinden op de site!

Las wel iets over 20 jaar bij KLC, maar bij functie grondstewardess kon ik weinig vinden wat leeftijd betreft!

Ik weet alleen niet waar ik antwoorden kan vinden op mijn vragen! hi hi! best lastig!

Wil heel graag op schiphol komen werken, alleen heeft het voor mij wat meer consequenties omdat ik in Almelo woon! Vandaar dat ik eerst graag wat meer wilde informeren! Maar moet je echt 21 jaar zijn voor KLM? Toen ik rond keek op hyves zag ik ook mensen van een jaartje of 20 die grondsteward (ess) waren.

Enig idee of er ook collega's of mensen van dit forum hebben moeten verhuizen voor hun werk?

Ik wil dolgraag in Haarlem gaan wonen met mijn vriend, maar weet niet hoe je zoiets aanpakt! Als je je namelijk in laat schrijven, kun je wachten tot je een ons weegt! Zie wel veel kamers op internet, maar dan moet je bijv. badkamer en wc delen, dat lijkt mij wat minder! Weet jij nog een goede manier om aan een 3 kamer-app te komen met eigen sanitair?

Las ook ergens dat je als je in Haarlem wil wonen een woonvergunning nodig hebt of zoiets?

En weet jij ook een winkel waar je goede schoenen kan kopen? Wil namelijk mijn schoenen ruim van te voren alvast uit kunnen lopen. Kopen jullie ze bij een speciale winkel?

in ieder geval bedankt voor je reactie!!!!

Groetjes mayo..

• anoniem

je wilt alvast schoenen gaan kopen voordat je uberhaupt gesolliciteerd hebt??

• Marjolein

Hihi..ja ik weet dat t vaag klinkt! Maar wil absoluut geen schoenen stress hebben, omdat ik onwijs lastig ben met schoenen! haha..

Ik ben momenteel nog niet goed te pas om te solliciteren en wil eerst ff als receptioniste in een hotel gaan werken. Ik dacht mijn schoenen ook hiervoor te kunnen gebruiken, maar lees net dat je bij KLM blauwe schoenen moet dragen. Wil eerst receptioniste werk gaan doen, tijdelijk, dan kan ik eerst wat sparen en ook weer wat uren opbouwen met werken! Omdat ik nu in de ziektewet zit, denk ik dat ik met het solliciteren naar grondstewardess op dit moment te veel hooi op mn vork neem! Ik wil het zo super graag en het blijft me maar bezig houden!! En wanneer de tijd precies rijp is, is moeilijk te zeggen natuurlijk! Ik wil gewoon een goede kans maken, vandaar ook mn vorige berichtjes met alle vragen, oa. ook om teleurstellingen te voorkomen. Ben bang als ik nu al ga solliciteren dat ik misschien af knap omdat ik niet goed te pas ben! Heb nu de tijd om me erin te verdiepen en te informeren, dat vind ik erg prettig!

Leuk ook dat jullie elkaar voort helpen!!

Bedankt voor je reactie!!

Werk jij zelf ook op de grond? Ben erg benieuwd of er iemand is die mijn vragen kan beantwoorden, zie mijn vorige berichtjes!..

Groetjes mayo..

• mariska

Voor grondstewardess moet je minimaal 18 zijn

en bij de Bijenkorf verkopen ze hele mooie pumps.

• Marjolein

Hey Mariska..

Heel erg bedankt voor je berichtje! Ik kan in dit forum goed opmaken waar je in ieder geval terecht kunt voor goede schoenen! Je moet immers veel lopen heb ik begrepen?

Werk jij zelf ook als grondstewardess? Zou je in dat geval graag nog een en ander willen vragen, als jij daar tenminste tijd / zin aan hebt! ghe ghe!

Ik heb de site al aardig doorgspit, maar er zijn nog steeds dingen die ik graag zou willen weten!

Bedankt!

Groetjes mayo

• esther

ja ik ben net aangenomen bij KLM en begin opleiding 16/11

ik kom uit belgie dus voor mij is het zeker een grote stap :-)

heb nu een kamer gehuurd in Haarlem voor tijdens de opleiding

Als ik europa vlieg ga ik proberen nog een kamer te zoeken

en vanaf ik wat meer ICA vluchten heb trek ik terug nr belgië waar er een vriend zit te wachten :-)

hij kan namelijk jammer genoeg niet mee verhuizen omdat hij zelf een baan heeft in belgië

als je echt je droom wil waar maken moet je soms dingen opgeven of er voor over hebben

ik denk dat je enkel 21 moet zijn voor stewardess en dat de leeftijd voor grondpersoneel idd wat lager is.. daar ben ik niet zeker van

• Marjolein

Wauw Esther..wat spannend allemaal! Wat een lef dat je in Nederland gaat solliciteren en vervolgens ook nog gaat vliegen, terwijl je je vriend tijdelijk achter laat!

Erg knap dat je de stap hebt genomen!! Ik wens je heel veel succes met de cursus!!

Laat ff weten hoe het gegaan is!!

Groetjes marjolein