afgewezen klc

• danielle

vandaag de brief.. afgewezen

uit het gsprek vorige week bleek al dat ze mij met mijn 29 jaar een betje oud vonden voor de cityhopper en dat ze vonden dat ik heeel veel gdaan had in mijn leven dus teveel bagage!!!!!!!!! ik denk juist dat dat een hele goede levenservaring is.. maar goed helaas, ik ga het gewoon weer proberen

succes alle anderen

• Dominique

Hoi Danielle,

Wat jammer voor je. Zoveel inspanning, stress en dan wachten en wachten….ik vind het erg sneu voor je en begrijp eerlijk niet waarom ze je hebben afgewezen. Ik ben zelf 28, heb ook het een en ander al gedaan en ben wel aangenomen. Heb een paar dagen terug het leermateriaal ontvangen en begin 2 november aan de cursus.

Gewoon doorzetten meid!!!! Als het is wat je echt wilt dan zal je het je lukken! Ik was een paar jaar geleden afgewezen bij KLM, Martinair en Air France. Had te weinig werkervaring (dat klopte), te weinig make-up volgens hen…ben toen gaan studeren, daarna 3 jaar gewerkt en toen een sollicitatie gestuurd naar KLC met de gedachte van “we zien wel wat eruit komt” en ondertussen verder gesolliciteerd. Heb tijdens mijn gesprekken verteld dat ik eerder ben afgewezen bij maatschappijen maar dat ik aan de min-punten had gewerkt en nog eens wilde proberen omdat het toch is wat ik heel graag wil! Het is wel zo dat de meiden wat jonger zijn dan wij maar dat zie ik dan wel. Ik zit er niet mee, zo blijf je zelf ook jong.

Ik hoop dat je niet al de depri bent en dat je nog meer zin heb gekregen om het nogmaals te proberen. Hoop je dan eens tegen te komen.

Tip: als er geen reden van afwijzing in de brief staat, bel ze even. Dat is constructief en geeft hen ook aan dat jet het niet zo maar erbij laat zitten!

Heel veel succes met je toekomst!

Groetjes,

Dominique

• danielle

Dank je voor de reactie. Ik laat het er ook niet zomaar bij zitten en ook al ben ik dan wat ouder, ik zie er veel jonger uit en voel me ook zo. Ik heb inderdaad al heel veel in mijn leven gedaan maar juist aangegeven dat dit is wat ik wil en dat ik mijn verleden als iets positiefs zie, niet als een last. Ik geef niet op en ga het nog een keer proberen. Bij klm moet ik dan nu een half jaar wachten geloof ik maar misschien lukt het wel bij andere maatschappijen voor een seizoenscontract. Ik ga zeker verder en laat me niet zo snel uit het veld slaan. Ze waren bang dat ik me snel zou gaan verveen op de vluchten omdat ik een heel creatief verleden heb en dat ik dat niet kwijt kan in dit werk. Maar dat wil ik ook niet! Ik wil juist iets anders. Genoeg van het creatieve onzekere werk dat ik had en toe aan een nieuwe uitdaging. Ik ga gewoon door. Jij heel veel plezier en succes.

Misschien tot ziens, groet

• Gwen

Hoi Danielle,

Ik ben ook afgewezen bij Klc. Maar ik ben best wel een beetje verbaasd over de reden! Ze vonden me zakelijk en afstandelijk overkomen.. dat heb ik nog nooit gehoord!!! :( En dat ben ik ook zeker niet! Een half jaar geleden heb ik bij Klm gesolliciteerd en toen hebben ze me afgewezen omdat ze me te onzeker vonden overkomen en ook nog wel wat jong vonden.. en ze hebben toen ook gezegd dat het verder allemaal ok was. (sensitief, vriendelijk, klantgericht bla bla bla) en dat ik het over een jaar gewoon nog een keer moest proberen. Daar kon ik me helemaal in vinden maar nu… Ach het is maar een moment opname natuurlijk… maar het is niet leuk om zo'n reden te horen waar je jezelf niet in kan vinden. Ze vonden me ook niet flexibel, maar ze hebben geen enkele vraag gesteld daarover of wat dan ook! Toen ik dat zei tegen die dame aan de telefoon kon zei mij ook niet vertellen waaruit ze dat konden hebben opgemaakt.. beetje vreemd.. maar goed.. Jammer ook dat ze jou hebben afgewezen op het feit dat ze je te oud vonden..! Ik weet wel dat ze het team graag jong wil houden maar ze nemen echt wel meer mensen aan van ergens achter in de 20! Koppie niet laten hangen, gewoon over een half jaartje het bij klm proberen! Suc6!

Gr, Gwen

• danielle

Wat raar. Het is ook echt een momentopname en dat maakt het zo frustrerend. Ik ken zoveel mensen die bij KLm werken en die zeggen dat ze echt staan te springen om nieuw personeel dus dan maar wachten tot maart en het dan daar opnieuw proberen. Ik vind het jammer dat het zo is gegaan maar ik ga het gewoon opnieuw proberen. Ik geef het niet zo snel op. En jij? ga jij het opnieuw proberen bij Klm of ergens anders? Succes

• Bianca

Hoi,

Ik heb een jaar geleden gesolliciteerd bij KLC en in 2e selectieronde afgewezen. Ik ging toen bellen voor een reden. Maar die konden het niet meer terug vinden! heel slordig. En vervelend, want nou weet ik niet waar ik nou aan moet werken.

Ik heb een jaartje van alles gedaan, ook 2 maandjes gereisd in Zuid Afrika en ga t nu proberen bij ArkeFly.

• Gwen

Ja ik wil het zeker nog een keer gaan proberen

volgend jaar bij de Klm. Ik ben nu ook aan het kijken

bij Martinair, maar daar weet ik zo weinig van! :(

Maar ik heb ook een hele leuke aanbieding gewoon

in het bedrijfsleven gekregen! Dus zat nieuwe kansen! :)

Jij ook veel suc6 met wat je verder gaat doen!

• Gwen

Wow dat is zeker slordig! :( Die van mij hadden ze gelukkig wel!

(ook al ging het nergens over! ) Veel suc6 met je sollicitatie bij Arke fly!!

• Bianca

Ik ben om de zelfde reden afgewezen!!

Ze misten warmte en ik was afstandelijk, ik snap er ook niks van.

Terwijl ze me bij 1e ronde vertelden dat ik wat rustiger moest praten (niks over dat ik zo afstandelijk over kom), want zij gaf me nog die tip voor de volgende ronde.

En je kan ook gewoon niks met zo'n reden, om er aan te werken ofzo…

Ben er al ergens anders gaan solliciteren?

Ieder geval veel succes!