Hoi Babette en Leen,
Leuk dat jullie al kennis kunnen maken voordat de cursus begint. Ik begin 2 november aan de cursus en heb mijn intake op 31 oktober (ben nog niemand op dit forum tegen gekomen die ook op die dagen beginnen…) . Spannend allemal! Heb vorige week al het lesmateriaal binnen gekregen en het rooster voor de cursus.
Het is best intensief! Om jullie een idee te geven wat jullie rooster zal inhouden: eertse dag: VVP (vademecum vliegend personeel) examen; tweede dag: examen Engels, derde en vierde dag, vliegen, dan 5 dagen cursus, weekend vrij, 2 dagen cursus, dan weer 2 vluchten en vrije dagen (indeling weet ik nog niet), dan weer 3 dagen cursus en tussen door examen fokker 100 en fokker 70, dan weer 1 vlucht en vrije dagen (indeling weet ik hier ook nog niet), dan 1 dag training, weer 1 vlucht en als laatste, 2 dagen training en examen fokker 50 (bij elkaar 4,5 week cursus). Er is veel flight safety waarvan ook een keer in het water, je maakt kennis met de afdelingen binnen KLC, voor en na elke vlucht is er een briefing, er wordt ook over communicatie gesproken, er zijn lessen ingeroosterd over de toestellen en wat je allemal moet weten over wat er aan boord komt kijken en ook leuk een lesje make-up, hoe je goed je huid kunt verzorgen en regels omtrent je uniform.
Maar eerst moet je thuis leren. Dat houdt in: Engels, het vademecum vliegend personeel, fokker 70 en 100. Het is weer even wennen om te moeten leren maar wel leuk. Heb alleen een hekel aan de stress rondom examen en de druk die er bij komt kijken. Het is een kwestie van stampen!
Ik hoop dat iemand op dit forum ons meer zou kunnen vertellen wat ons te wachten staat op het exman!
Wens jullie veel succes en vooral heel veel plezier tijdens de cursus! We komen elkaar vast wel tegen!
Groetjes,
Dominique