Haaai,
Hier komt wat info:
Je mag maximaal 80 uur op je rooster hebben in 2 weken. Dus 40 uur per week. Meestal worden er minder uren geroosterd, aangezien je wat speling moet hebben als je bijv iets later terug bent. Daarnaast mag de uitvoering (dus als je aan het werk bent) iets uitlopen. Soms heb je bijna je 80 uur geroosterd, soms is het minder bijv 65 uur. dan heb je bijv iets meer vrij….door bijv extra verlof dag.
Je salaris is exclusief daggeld. Dit krijg je nl per bestemming, en verschilt dus ook per maand. Als je veel stops hebt gehad, dan kan dit een paar honderd euro zijn :-) Waarvan je een deel nodig hebt en misschien nog iets over hebt, dat is altijd netto. Onregelmatigheidstoeslag is er niet expliciet zoals bijv bij grondpersoneel. Je hebt dus wel je daggelden etc, maar dat heb je gewoon nodig.
Daarnaast als je het salaris vergelijkt met andere beroepen (zeker als je jong bent en bijv alleen havo hebt gedaan) dan is het een goed salaris. KLM zorgt daarnaast voor goede secundaire arbeidsvoorwaarden, en heb je een 13e maand (standaard), soms een bonus om een of andere reden, etc etc. En vergeet niet dat je ongeveer 34 vrije dagen hebt (is wel incl weekend als je vakantie opneemt), maar de minimale wet is volgens mij 20 of 22….dus dat is gewoon goed!
Veel plezier en succes!