salaris

• Katrien

Hallo!

Ik zie net op de website van content dat 40 uur werken bij klm als stewardess je 1749 bruto oplevert. Dan houd je zo'n 1350 netto over. Graag zou ik willen weten hoeveel je ongeveer aan daggeld daarnaast over houdt van iemand die al werkt al stewardess, aangezien ik dit een behoorlijk laag bedrag vind…

Het lijkt me hartstikke leuk om een paar jaar te doen maar met een HBO achtergrond voor zo'n salaris werken is eigenlijk jammer van je studie, niet?

Hartelijke goet,

Katrien

• Dominique

Hoi Katrien,

Je moet je studie niet zien als iets jammers als je dit werk gaat doen. Als het echt iets is wat je wilt doen dan moet je er voor gaan. Je studie moet je zien als een goeie bagage voor een eventuele toekomst binnen het bedrijf en voor je eigen ontwikkeling. Hoeveel mensen doen uiteindelijk iets waarvoor ze gestudeerd hebben? Je moet een baan kiezen die je leuk vindt. Je brengt uiteindelijk heel veel tijd door op je werk!?! Niet waar? Het moet een lust zijn en geen last! Ga er gewoon voor! Heb zelf een universitaire opleiding, heb al het een en ander aan werkervaring en ga nu aan de slag bij KLC. Ik zie mijn studie als een goeie bagage voor mezelf. Bij KLC werken wilde ik al een tijdje en ben er dan ook voor gegaan. Het salaris is misschien niet wat je zou krijgen als je ergens anders op HBO niveau zou werken maar je moet voor jezelf een keuze maken. Er valt veel te leren en te doen in de luchtvaart! Hoop dat dit je kunt helpen om een beslissing te nemen!

Veel succes met je keuze en laat weten wat je hebt besloten!

Groetjes,

Dominique

• mikky

van de 13 mensen in mijn ini, zijn er 11 afgestudeerd hbo! Je gaat vliegen omdat het je passie en je droom is en eigenlijk is je salaris dan niet echt belangrijk meer!!

• lonneke

inderdaad…. maar je houdt redelijk veel over hoor van je daggeld. het hangt een beetje af van je bestemming. Maar je kunt gemiddeld 300 tot 400 euro aan daggeld ontvangen per maand alleen is het aan jou wat je er mee doet…… ga je vet stappen of shoppen tja… dan hou je weinig over.suc6

• cin

hi katrien, ben t met de anderen eens. Je wordt er niet rijk van , maar het is ook niet zo dat je heel minimaal verdient. Valt ook wel weer mee hoor. Daarnaast kun je veel vrije tijd hebben en dat is ook wat waard niet?

Zelf ook uni gedaan, en je moet je diploma ook zien als iets wat je hebt afgerond, en wat je evt later weer kunt gebruiken. Daarnaast moet je iets kiezen wat je leuk vindt om te doen, en waar je van kunt leven….dit is voor iedereen anders…

• cin

Ps 1750 is startsalaris, als je ambities hebt om bijv purser te worden, dan kun je uiteraard flink klimmen in salaris. Misschien iets om in je achterhoofd te houden :-)

• G

Het beginsalaris wordt niet gekoppeld aan leeftijd en is voor iedereen t zelfde. Weet je of dat bv na een jaar/langer wel omhoog gaat, of alleen als een stap hogerop gaat en bv purser wordt? Xxxxx

• cin

Beginsalaris wordt enigszins gekoppeld aan leeftijd….dacht tot 23 is zelfde, daarna iets hoger? Scheelt volgens mij niet veel…..maar weet t niet meer precies.In ieder geval ga je ieder jaar dat je in diensts bent een stap omhoog. Net als bij andere banen in salarisschalen. Per functie krijg je verder ook meer betaald.

• stess in spé

Hoi Katrien!

Ik vond jou berichtje wel grappig om te lezen! Ik ben al 4 jaar in het toerisme werkzaam, standplaatshostess in het buitenland, en vond dit beginsalaris hoog! Kan je nagaan, afgelopen 4 jaar werkte ik in de zomers zeker 60 uur per week en verdiende veeeeel lager dan het startersloon van de KLM! In het toerisme moet je een leidinggevende functie hebben om wat meer te verdienen, en zoals de anderen al zeiden; gewoon doen! Als je de ambities hebt, dan kan je erg veel kanten op!!

Groetjes!