associatie examen engels

• Hallo allemaal,

ben errug nieuw op dit prikbord en ook in het vliegwereldje, maar het is mijn bedoeling om (ondanks mij boven de dertig leeftijd) stewardess te worden. Heb al een heleboel gedaan, maar nooit hetgene wat ik echt wil! Voor de klm is mijn mbo niet voldoende en moet een associatie examen engels doen, om aan de eisen te voldoen. Ga ik natuurlijk ook doen, alleen weet iemand hoe dit examen eruit ziet? Als ik dit haal, dan kan ik pas solliciteren.

thanx!

• cin

associatie examen via de officiele instelling voor associatie examens in amersfoort gaat ongeveer als volgt:

- je moet een stukje voorlezen in het engels…hierin staan “tricky” dingetjes hoe je bepaalde woorden goed uitspreekt, bijv mayor en major, dat soort dingen. Dit is ongeveer 5 minuten.

- een algemeen stukje engels spreken met de examinatoren

- iets vertellen over een voorbereid onderwerp

Denk dat het ongeveer totaal ruim een half uur is.

Valt erg mee hoor!

Succes!

• bé

oh dat valt wel mee! Dacht alle grammatica enz….

Hee bedankt!

• beaté

Hallo Bé,

Ik ben telefonisch gecontacteerd geweest door één van de selectiebureau's.

Daar ik belgische ben komt mijn diploma overeen met een mbo.Nu heb ik 5 jaar ervaring als grondstewardess en ben ik telef afgewezen.Indien ik ergens anders mijn licentie kon behalen was het voor hen inorde.Ik ga ervanuit dat ze denken dat ik niet goed engels kan alhoewel ik het dagelijks spreek.Nu, heb jij naar klm zelf geschreven of naar waar.Ik wil namenlijk dolgraag vliegen en wil zeker mee doen aan dat engels examen.

Kan jij of anderen mij iets adviseren? Zou ik klm zelf opbellen of dat selectiebureau en hen over dit examen aanspreken ?

Wie kan mij helpen?

Groetjes,

Beaté

• be

Hai Beate,

Sorry, tijdje niet op het prikbord gekeken. Mij is het volgende verteld: Als ik een associatie examen maak in amersfoort en ik haal dit, dan is mijn MBO voldoende voor de KLM en mag ik solliciteren. Ik heb contact gehad met Amersfoort en zij vertelden mij dat ze nog 1 of 2 examens afnemen en dat de samenwerking met de KLM dan eindigt. Ik heb iemand van de KLM gesproken die hierover gaat en deze mevrouw moest ook nog uitzoeken door wie en hoe ze dit in de toekomst gaan regelen. Ik ga op dit moment naar school en tegen het einde van het jaar ga ik weer bellen hoe of wat. Hoop dat je hier iets aan hebt. Bel anders de werving en selectie cabin crew nog even. 020-6489655.

succes!

gr. Be

• beaté

Bedankt