SA KLM - door 1e ronde, op naar het rollenspel!

• djen

Jeej! Ik heb vanochtend mijn eerste gesprek gehad bij KLM. Nu ben ik door naar de 2e ronde, het rollenspel!

Heb de site al afgezocht, maar hebben jullie die recent hebben gesolliciteerd nog meer tips voor mij?

:)

• anni

hoi djen!

gefeliciteerd! ik ben ook kort geleden aangenomen! hou je bij je rollenspel vooral vast aan je taken die op papier zijn aangegeven.. ga geen eigen initatief tonen buiten je bevoegingen om maar bel zgn een supervisor ofzo! wees vriendelijk doch standvastig maar niet TE formeel en zakelijk (zijn blijkbaar best wat mensen op afgewezen!)

succes ermee!

groetjes anni

• stess in spé

Hee Djen! Ook gefeliciteerd! Ik heb net te horen gekregen dat ik door de 2e ronde ben! Tijdens het gesprek met de 2 pursers werd bij mij nadrukkelijk gevraagd of ik naar deze internetsite had gekeken. Op deze site staan natuurlijk heel erg veel tips, het beste advies wat ik je kan geven is blijf vooral jezelf! Erg belangrijk. Want als je alle adviezen op internet gaat opvolgen is het niet natuurlijk meer en daar prikken ervaren pursers zo doorheen! Succes!!! Gr

• Danielle

Stess in spé, wat zeiden ze toen je vertelde dat je idd naar deze site had gekeken? Deden ze daar raar over? Ik wil daar nl wel gewoon eerlijk over zijn…

• esther

ik heb toen ook eerlijk opgebiecht dat ik al enkele rollenspellen kende van een site

ze appreciërden dit enorm en ze deden er echt niet moeilijk over

ze zeiden zelfs dat ze er toch zouden achterkomen tijdens het rollenspel

• stess in spé

Ik heb het ook eerlijk verteld. Mijn mening is dat je solliciteert voor een functie als vertegenwoordiger van een groot bedrijf, niet alleen zij invisteren veel tijd en geld in de selectierondes maar het kost jou als sollicitant ook veel tijd (en zenuwen!!). Met die reden vind ik het niet meer dan normaal dat je als sollicitant laat zien wie je werkelijk bent en je niet anders voordoet. Er staan hier op de site erg veel adviezen, die kan je natuurlijk allemaal opvolgen maar ten eerste ben je dan niet jezelf en ten tweede weet je niet wie die adviezen geven. Is het iemand die werkelijk veel ervaring heeft en verstand van zaken of zijn het huisvrouwen of net afgestudeerde 18-jarigen? Jij moet uiteindelijk het werk doen, samen met je collega's. Toen de selecteurs aan mij vroegen of ik op internet gekeken had heb ik uitgelegd dat ik daar had gekeken omdat ik het leuk vond om te zien hoe andere meiden met de selectie omgingen. Verder heb ik zelf veel ervaring in het toerisme en was van plan om in het rollenspel te reageren zoals ik dat in mijn werk ook zou doen. Hun reactie hierop was dat zij het erg belangrijk vinden dat je inderdaad jezelf bent en niet een act opvoert. Zij waren namelijk niet op zoek naar acteurs. En zeg nou zelf, wie weet het beste wat KLM (of welk ander bedrijf dan ook) zoekt dan de selecteurs die op dat moment voor je zitten?

Misschien is niet iedereen het hiermee eens, maar dit is hoe ik erover denk…

• Janneke

Het is toch normaal om je voor te bereiden. Je blijft echt wel jezelf want zolang is dat niet te verbergen. En overal wordt gezegd dat een goede voorbereiding het halve werk is. Dus………..

• maria

djen, heb je je rollenspel al gehad??

ik heb ook binnenkort het rollenspel!!

heeft er nog iemand tips?!