Hallo,
Ik begin in januari met de cursus bij KLM. Ik woon in Utrecht en ik vraag me af of het nodig is om een auto te kopen, wanneer ik begin bij KLM. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe vaak heb je gemiddeld standby diensten per maand?
hi alyse,
Het is altijd handig als je een auto hebt….als je bijv vroeg moet melden als er nog geen treinen rijden of standby staat….MAAR……qua files ben je soms net zo snel op schiphol met de trein als met de auto :-)
Heb zelf ervaring met auto en trein. Reis nu al weer een hele tijd met de trein en dat bevalt goed. Je wordt onder spl afgezet, en met de auto moet je altijd nog weer met de bus vanaf p30 of p40. Als je standby staat kun je met de auto meteen naar spl komen, maar als je dan file hebt….tja, dan baal je ook.
Als ik jou was zou ik eerst eens kijken hoe het loopt en dan kun je altijd nog een auto kopen toch? Qua standby valt mee hoor. Je hebt meer geroosterde diensten (die je vaak ook zelf kunt aanvragen).
Succes!
hi monica,
je kunt verzoeken indienen (via het intranet etc) voor vluchten die je graag zou willen doen. Bijv een 9 daagse manilla…..op basis van functie/senioriteit krijg je al dan niet die vlucht toegewezen. Er is dus nooit zekerheid…..maar als je niet iedere keer een bonaire aanvraagt :-) dan gaat dat meestal wel goed. Zo kun je dus ook een beetje je vrije tijd daarna plannen. Want na die 9 dagen, weet je in ieder geval zeker dat je een tijdje vrij bent…dat soort dingen.
Bedankt Cin voor je antwoord! De opleiding is in ieder geval wel te doen met de trein denk ik, anders zou je toch alleen maar files hebben van Utrecht naar A'dam. Maar ik zit vooral met de standby diensten. Ik ben bang dat als ik geen auto heb, dat ik niet op tijd op Schiphol kan zijn. Als ik maar een keer per maand uit een standby dienst gemiddeld wordt opgeroepen is het nog te doen qua taxikosten.
Sta je elke maand wel een keer standby of is het meedere keren per maand? Ik vind het fijn om er een indicatie van te hebben, die ik kan betrekken in de overweging een auto te kopen. Als je mij kan helpen, zou dat super zijn!
Hoi Alyse,
qua standby valt het mee hoor. In het eerste jaar dat ik vloog heb ik misschien 5 reservediensten gehad. Is een blok van 5 dagen aan elkaar. Meestal word je wel opgeroepen maar soms ook niet. Nu zit ik gemiddeld 3 keer per jaar reserve .
groetjes lonnekeAlyse schreef:
>
> Bedankt Cin voor je antwoord! De opleiding is in ieder geval
> wel te doen met de trein denk ik, anders zou je toch alleen
> maar files hebben van Utrecht naar A'dam. Maar ik zit vooral
> met de standby diensten. Ik ben bang dat als ik geen auto
> heb, dat ik niet op tijd op Schiphol kan zijn. Als ik maar
> een keer per maand uit een standby dienst gemiddeld wordt
> opgeroepen is het nog te doen qua taxikosten.
>
> Sta je elke maand wel een keer standby of is het meedere
> keren per maand? Ik vind het fijn om er een indicatie van te
> hebben, die ik kan betrekken in de overweging een auto te
> kopen. Als je mij kan helpen, zou dat super zijn!
De bussen van en naar p30 en p40 rijden regelmatig. Soms sta je wel helemaal achteraan met je auto en dan moet je dus door weer en wind (met je koffer en trolley) naar de halte lopen……
Ik ben ongeveer 3 jaar met de auto gegaan. ‘s avonds en ’s nachts werd het op een gegeven moment onveilig daar….ze hebben toen camera's geplaatst…..maar ik ben vanaf toen met de trein gegaan….en dat is me zo goed bevallen, dat ik dit nog steeds doe. :-)
Ook soms wel hannesen hoor met die koffer in de trein, maar je stapt onder spl uit….en je kunt lekker gaan zitten. Ik zet mijn auto dan bij het station in mijn woonplaats :-)
Ideaal!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?